Renault Trafic 2.0 EDC L2H1 Luxe

- 22 maart 2020

Upsizing naar 2.0-liter

Onder de kap vinden we de nieuwe 2.0-liter motor van Renault. Een fijn blok dat iedere vorm van dieselgeluid naar de achtergrond drijft en je laat genieten van een rustige rit. De meest krachtige versie levert 168 pk en 380 Nm aan koppel en is door verbetering van de motor erg efficiënt in brandstofverbruik. Op een afstand van 270 kilometer haalde we een score van 7.9 liter diesel per honderd kilometer. Tijdens deze rit hebben we met zowel een volle- als een lege laadruimte gereden. Voor personen die nog zuiniger willen rijden is er de ECO-modus. Door het indrukken van de grote ECO-knop wordt je gasrespons beperkt, waardoor je geleidelijk optrekt.

Door middel van een lampje tussen de klokken wordt je 'gecoacht' op zuinig rijden; hoe groener het lampje wordt hoe zuiniger je rijdt. De bekende zestraps EDC automaat met dubbele koppeling van Renault is nieuw in de Trafic en schakelt heerlijk. Tijdens het optrekken met een lege auto blijft hij wel wat hoger in de toeren zitten. Het onderstel mag ook worden benoemd; zowel met volle bepakking als leeg voelt dit goed aan en wordt er niets gemerkt van springerigheid als de laadruimte leeg is. Door de hoge zitpositie is het zicht goed, de auto heeft grote spiegels en een kleine ruit tussen de laadruimte en de cabine zodat het zicht naar achteren nog beter wordt. Voor bestuurders die regelmatig over een onverhard terrein rijden biedt Renault de Extended Grip technologie. Met een druk op de knop wordt de aandrijfkracht per wiel aangepast om de grip en wegligging op dat moment te verbeteren. Ideaal voor de agrarische sector; waar rijden over een onverharde ondergrond nogal eens voorkomt.

De Trafic is leverbaar met een achteruitrijcamera evenals parkeersensoren achter, elektronische stabiliteitscontrole en een bandenspanning controlesysteem. Hoewel de dodehoekspiegel in de auto voor enige veiligheid zorgt zou elektronische dodehoeksignalering door middel van een melding in de buitenspiegels geen overbodige luxe zijn geweest. Dit is niet leverbaar op de nieuwe Trafic. Ook een noodstopsysteem en lane departure warning system zijn niet leverbaar. Op het gebied van actieve veiligheid kunnen er nog stappen worden gemaakt.

170 pk
380 Nm
179 km/h
9,9 s
7,9 (5.9) l/100km
156 g/km
A
22%
€ 20.270
€ 33.950
€ 622 / maand
€ 528 - € 569 / kwartaal
  • Toyota ProAce Verso 2.0 D-4D 122 pk Automaat Dynamic

  • Opel Vivaro 2.0D 150 L3H1 Innovation

  • Mercedes-Benz Vito 114 CDI 7G-Tronic Dubbelcabine Lang

  • SsangYong Rexton e-XDi 220 Diesel Quartz

  • Citroën Jumpy 2.0 BlueHDi 150 S&S Club

  • Nissan NV300 1.6 dCi 145 Crew Cab Optima L2

  • 2023 - Renault Trafic e-Tech electric 52 kWh L2H1