BMW 2 Serie Coupé M2 M DCT

- 18 september 2017

Grote grijns

De 1 M Coupé wordt unaniem geprezen om de manier waarop hij zijn berijder betrekt bij het autorijden. Een eigenschap die we de laatste jaren bij M-modellen wat minder aantroffen. De auto's van de BMW M-divisie werden stuk voor stuk goed verkocht, wat aangeeft dat de gemiddelde bezitter liever een iets minder pure sportwagen aanschaft, die alsnog bloedsnel is. We stappen in de M2 met de verwachting dat ook in dit geval de auto de commerciele belangen behartigt en daarmee iets meer mainstream is gemaakt. Dit bevestigde gelijk dat je van tevoren eigenlijk niet teveel moet verwachten, want de M2 weet je zeker te verrassen. Na het starten laat de trappelende zescilinder goed van zich horen. Waar een A-Klasse AMG het van de sportuitlaat moet hebben, klinkt het geluid van de M2 lekker donker en opzwepend. Uiteraard doet de sportuitlaat wel een duit in het zakje, want in de Sport-stand klinken er heerlijke plofjes bij het doorschakelen en een fijn geroffel bij het terugschakelen. De M2 heeft geen instelbare demping, maar aangezien de M-ingenieurs zeer goed hun werk hebben gedaan, is dat ook helemaal niet nodig. De auto is een stuk comfortabeler dan zijn voorganger, maar op geen enkele manier week te noemen. Je zou de auto zeer goed voor dagelijks gebruik in kunnen zetten. Sterker nog, we zouden je erom benijden. Want de BMW M2 weet absoluut een grijns op je gezicht te toveren, elke keer als de de auto start. En met diezelfde grijns stap je ook weer uit, nadat je hem eens goed met de zweep hebt gegeven.

370 pk
465 Nm
280 km/h
4,2 s
10,5 (7.9) l/100km
185 g/km
G
22%
€ 87.195
€ 90.915
€ 1.667 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • 2022 - BMW 2 Serie Coupé 220i High Executive

  • 2020 - BMW 2 Serie Gran Coupé 218i High Executive

  • 2016 - BMW 2 Serie Active Tourer 225xe High Executive

  • 2015 - BMW 2 Serie Gran Tourer 218d High Executive

  • 2014 - BMW 2 Serie Active Tourer 218i High Executive