Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 S&S GT Line

- 29 juni 2017

Zicht op verbetering

We gaven aan het begin aan dat de Peugeot 308 de absolute topper was van niet alleen het merk, maar ook van de Nederlandse markt. In 2015 was zelfs één op de tien auto's die hier verkocht werd een 308. Toen de voordelen qua bijtelling verdwenen, liep de verkoop behoorlijk terug. Nu de auto flink is aangepakt en in het vooronder te voorzien is van een erg fijne dieselmotor, is hij wederom aantrekkelijk voor de zakelijke markt. In vergelijking met veel van zijn concurrenten biedt de [i]Peus[/test] veel pluspunten zoals de grote ruimte voorin en de zeer forse bagageruimte. De minpunten die we al noemden, zijn vooral voor gezinnen met grote kinderen en consumenten die uit de 'premium-merken' komen van toepassing. Op het oog zijn de aanpassingen voor deze facelift gering, maar in de praktijk blijkt dat de Peugeot 308 de strijd weer volop aankan in zijn segment en er weinig overblijft om niet te kiezen voor deze auto.

  • Fris en modern uiterlijk
  • Erg prettige dieselmotor
  • Veel bagageruimte
  • Beperkte ruimte op de achterbank
  • i-Cockpit nog steeds niet perfect
  • Helaas toch harde plastics in het interieur
130 pk
300 Nm
204 km/h
0,0 s
onb (0) l/100km
0 g/km
X
100%
€ 22.130
€ 0
€ 0 / maand
€ 0 / kwartaal
  • 2021 - Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business

  • 2018 - Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure

  • 2016 - Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180

  • 2015 - Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270

  • 2014 - Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive

  • 2014 - Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

  • 2013 - Peugeot 308 1.6 THP 125 Première

  • 2011 - Peugeot 308 1.6 eHDi Active

  • 2010 - Peugeot 308 GTI

  • 2009 - Peugeot 308 CC 1.6 THP Féline