Renault Talisman 1.5 DCi Intense

- 12 juli 2016

Typisch Frans

Comfortabel van A naar B cruisen is waar de Talisman voor ontwikkeld lijkt te zijn. Mede dankzij de forse wielbasis rij je met een hoog comfortniveau over de snelweg en buitenwegen. Deze keuze is historisch verantwoord, gezien het imago op het gebied van onderstelafstemming van grote Franse auto's uit het verleden. Toch is het geen weke auto die na een drempel nog meters nadeint. Daarbij helt hij in bochten nauwelijks over en kun je bochten met een hoge snelheid nemen. Dit laatste komt vooral op het conto van 4Control. Het is in principe hetzelfde systeem dat we ook al tegenkwamen in de Mégane. Ondanks zijn forse lengte is de Talisman hierdoor verrassend wendbaar in de stad. Reden hiervan is dat de achterwielen tegensturen op lage snelheden. Kom je buiten de stad en haal je hogere snelheden, dan stuurt de achteras de kont juist de bocht om en ga je snaarstrak de hoek om. Onderstuur blijft hierdoor ver weg en je kunt met ongekende snelheden een op- of afrit nemen. Hoewel de besturing behoorlijk direct is, is het gevoel in het stuurwiel beperkt. Het spreekt echter wel voor het comfortabele rijgedrag.

110 pk
250 Nm
190 km/h
11,9 s
4,8 (3.7) l/100km
96 g/km
A
22%
€ 30.590
€ 38.300
€ 702 / maand
€ 358 - € 383 / kwartaal
  • Toyota Camry 2.5 Hybrid Business Plus

  • Kia Optima 1.7 CRDi DynamicLine

  • Infiniti Q50 2.0T Performance

  • Mercedes-Benz C-Klasse C180 Avantgarde

  • Lexus IS300h F Sport Line

  • 2017 - Renault Talisman Estate Energy dCi 160 EDC Intens