Toyota Auris 1.2T Aspiration

- 26 juli 2015

Frisser

Eind 2012 reden we voor het eerst met de tweede generatie van de Toyota Auris. Al na twee-en-een-half jaar vond het ontwerpteam de tijd rijp voor een facelift. Onlangs reden we al met de Touring Sports en viel het nieuw getekende neusje ons positief op. Niet dat het oude neusje saai was, maar met de  strakke lijnen en ietwat 'boos' kijkende koplampen oogt de Auris een stuk frisser en moderner. Net als bij de Touring Sports hebben de achterlichtunits een nieuwe indeling gekregen. Hoewel de vorm gelijk bleef, zien de achterlichten een stuk minder plomp uit. Wie de Auris in de absolute basisuitvoering bestelt - de 1.3 benzine 'Comfort' - krijgt 15 inch stalen wielen met plastic doppen. Eén stapje hoger zit de door ons gereden 'Aspiration'. Standaard krijg je dan 16 Inch lichtmetaal en meer heeft de auto niet nodig. Ondanks de bescheiden maat zijn de wielkasten goed gevuld en oogt het ontwerp harmonisch. Wat de auto wel kan gebruiken is een hippere kleur. In het 'Bronze Metallic' gaat de Auris snel in de grijze massa onder, terwijl hij beter verdient. In een frissere kleur komt de lijnvoering bovendien beter tot uiting.

116 pk
185 Nm
200 km/h
10,1 s
6,0 (4.8) l/100km
112 g/km
B
22%
€ 18.995
€ 25.385
€ 465 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High

  • Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line

  • Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition

  • Mazda 3 SkyActiv-G 120 GT-M

  • Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

  • 2015 - Toyota Auris Touring Sports Hybrid Lease Exclusive

  • 2013 - Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive

  • 2012 - Toyota Auris 1.8 Hybrid Executive

  • 2010 - Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Executive

  • 2007 - Toyota Auris 1.6 16v VVT-i Luna Business