Geen gemis
Met de basismotor komt de CLA Shooting Brake prima mee met het verkeer. Zet je automaat in de 'E-stand', dan schakelt hij snel en soepel over en rijd je '50' in de zesde versnelling. Dan zit er echter weinig pit meer in en gaat hij niet snel terug in de versnellingen als je afremt. Op de snelweg is dit prettig, maar in de bebouwde kom wil je liever meer op de motor afremmen. Dit kun je wel zelf regelen door gebruik te maken van de flippers achter stuur. Daarbij is de motor behoorlijk stil, zoals we al merkten in de C180. Versnellen én op cruisesnelheid is het een oase van rust in de auto. Natuurlijk hoor je wel iets als je vol de rechtervoet vloert, maar hinderlijk wordt het nooit. Toch is het niet hetzelfde blok als in de C-Klasse, aangezien hij in die auto 156 pk levert. De CLA200 heeft wel datzelfde vermogen. Heel duidelijk en overzichtelijk is het niet qua naamgeving van Mercedes-Benz. Wil je net iets meer vermogen omdat je bijvoorbeeld veel onderweg bent met passagiers óf een aanhanger wil trekken, dan zijn er diverse motorkeuzes beschikbaar, zowel met een benzine- als dieselmotor. Sturen gaat prima. Je mist nooit de achterwielaandrijving. In bochten kleeft de auto aan de weg en zelfs als je scherp stuurt in bochten, ligt onderstuur ver weg. Toch blijft het comfort behouden. Dit komt naast het iets verlaagde onderstel van het Line Urban-pakket op het conto van de 17 inch wielen. Met grotere wielen ziet de auto er beter uit, maar rijd je veel lange afstanden, dan is een uitvoering zoals de onze zeker aan te raden.

Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI Cupra 280

MINI Clubman Cooper D Chili

Skoda Octavia Combi RS 2.0 TSI DSG

Seat Leon ST 2.0 TDI X-PERIENCE

Volvo V40 D4 Business Summum

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line

Skoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI Businessline

Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium





