Ford C-Max Plug-In Hybrid Titanium Plus

- 3 maart 2015

Sync 2.1

Er was één grote gemene deler in de testverslagen van Fords van de afgelopen jaren: het kleine schermpje van Sync en de knoppenbrij ter bediening van dat systeem. In de nieuwste Focus maakten we al kennis met Sync 2.0. Door toepassing van een 8 inch groot touchscreen kon het aantal knoppen drastisch worden teruggebracht. In de C-Max Plug-In Hybrid is het systeem voor 95% gelijk aan dat van de Focus. Toegevoegd is de mogelijkheid te zien waar de energie uit het accupakket voor wordt gebruikt. Dit maakt je er attent op dat bijvoorbeeld de climate control een behoorlijk energieslurper is. Ook is via dit scherm aan te geven wanneer geladen moet worden als de auto is ingeplugd in een laadpaal of aan het stopcontact thuis. Van deze optie is veelvuldig gebruik gemaakt. Zo scheelt het in de kosten als de accu wordt geladen wanneer 's nachts het daltarief geldt. Omdat de Plug-In Hybrid full-option wordt afgeleverd, ontbreekt het je in het interieur niet aan luxe. Leer, climate control, verwarmbare stoelen en een fijne geluidsintallatie is een greep uit de ruime standaarduitrusting. Enkel aan de klokken is te zien dat de auto zijn roots heeft in het land van Uncle Sam: in de snelheidsmeter is een ring aangebracht met daarop een verdeling in mijlen. Tot en met de achterbank is deze C-Max gelijk aan alle andere C-Max'en. Er is ruim plek voor lijf en leden van de bestuurder en bijrijder. Ook op de achterbank is bovengemiddeld veel ruimte. Daarachter openbaart zich het grootste nadeel van de auto. Omdat bij de ontwikkeling van de auto niet is gerekend op een elektrische aandrijflijn, is het accupakket niet weggewerkt onder de auto - zoals bij bijvoorbeeld de Golf GTE wel het geval is. Hoewel er een vlakke laadvloer is ontstaan en er plek is ingeruimd voor de laadkabels, blijft de maximale ruimte onder het afdekzeil beperkt tot 200 liter. Voor de wekelijkse boodschappen is het voldoende, maar wil je op vakantie met het gezin, dan zullen de enige opties die beschikbaar zijn - dakreling en een dakkoffer - moeten worden aangevinkt.

185 pk
0 Nm
164 km/h
8,6 s
4,9 (2) l/100km
46 g/km
A
22%
€ 21.600
€ 34.995
€ 642 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 120 Easy

  • Nissan e-NV200 Evalia Connect Edition

  • 2015 - Ford C-MAX 1.5 TDCi Titanium

  • 2013 - Ford C-Max 1.0 125pk Titanium

  • 2011 - Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium

  • 2006 - Ford Focus C-Max 1.8i-16V Futura S