Mannelijk
Ook al heeft de hele modellenlijn een i in zijn naam, bij de Santa Fe heeft Hyundai de naam behouden. Vanaf het eerste model staat die naam als een huis en in tijden dat de grote SUV het steeds moeilijker krijgt, is een goede naam het halve werk. Het uiterlijk is uiteraard wel stevig gewijzigd. Momenteel tekent Hyundai zijn auto's volgens het Fluidic Sculpture Design, maar omdat ronde lijnen zo'n grote auto niet altijd goed doen, is het ontwerp wat strakker gemaakt volgens de afgeleide designtaal Storm Edge. Ondanks de grote marketingsaus over de namen, spreekt het ons wel aan. Het familiegezicht is overduidelijk aanwezig in de zeskantige grille en de scherp gelijnde lampen, maar doordat de lijnen binnenin de grille, koplampen en over de taille niet meer gebogen zijn, staat er echt een stoer ding. De grote wielen, de 'scheermesjes' in de grille en de look-a-like carterbescherming geven de Santa Fe nog meer mannelijkheid mee. Gelukkig zit de kentekenplaat achter - in tegenstelling tot bij zijn voorganger - weer gewoon in het midden van de achterklep en voldoet de auto aan het schoonheidskenmerk symmetrie, al hadden we het om die reden wel mooi gevonden als één van beide uitlaten naar de linkerzijde was verhuisd.

Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+

Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive

BMW X3 sDrive18d High Executive

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +

Kia Sorento 2.2 CRDi AWD ExecutiveLine

Nissan X-Trail 1.6 DCI Tekna

Land Rover Freelander 2 Si4 SE AWD

Land Rover Discovery Sport SD4 HSE

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD

Subaru Forester 2.0D Comfort

Land Rover Range Rover Evoque Coupé TD4 Prestige

Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ




