Toyota Prius Plug-in Dynamic Business

- 27 november 2012

Geen concessies

Laten we realistisch zijn: de Prius Plug-in is niet dé verlosser, die ons bevrijdt uit de klauwen van politiek instabiele oliestaten en en passant de ecologische balans herstelt. Het is wel een volgende stap in de zoektocht naar een duurzaam alternatief voor fossiele brandstoffen. Wat hij vooral laat zien, is wat er nu mogelijk is op het gebied van elektrisch rijden mét behoud van het comfort dat we gewend zijn. Hij biedt immers plaats aan vijf personen, heeft een aardige bagageruimte en een prima uitrusting. Kortom: dit is elektrisch rijden zonder concessies te moeten doen.

Met een vanafprijs van zo'n 40 mille ligt het omslagpunt voor particulieren ver buiten bereik, maar voor leaserijders, zzp'ers en ondernemers kan hij financieel zeker interessant zijn dankzij de diverse aftrekregelingen en 0% bijtelling. Op het gebied van infrastructuur valt er nog het één en ander te winnen. Openbare laadpunten zijn in kleinere steden en buiten de Randstad helaas nog heel dun bezaaid en als je drie hoog achter woont, rol je ook niet even een snoer naar buiten. Aan Toyota ligt het in ieder geval niet: neem je een Plug-in, dan krijg je er gratis je eigen laadpunt bij.

  • Zo praktisch als een gewone auto
  • Verfijnd aandrijfconcept
  • Bijzonder zuinig
  • Hoofdruimte achterin
  • Elektrisch bereik niet enorm
  • Niet rendabel voor particulier
136 pk
207 Nm
180 km/h
10,8 s
3,2 (2.1) l/100km
49 g/km
A
22%
€ 39.645
€ 44.170
€ 810 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Ford Mondeo ECOnetic 1.6 TDCi Titanium

  • Citroën DS5 200 THP Sport Chic

  • Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium

  • Chevrolet Volt Base

  • Opel Ampera

  • Skoda Superb 1.4 TSI Greentech ACT Style Businessline

  • Audi A5 Sportback 1.8 TFSI Pro Line

  • Opel Insignia 2.0 SIDI 4x4 Cosmo OPC Line

  • 2016 - Toyota Prius 1.8 Hybrid Executive Automaat

  • 2009 - Toyota Prius 1.8 HSD Dynamic

  • 2007 - Toyota Prius 1.5 HSD Business