Mercedes-Benz GLK 220 CDI BlueTEC 4MATIC

Pawel Piotrowski - 4 oktober 2012

Eindelijk op peil

Binnenin is de facelift behoorlijk vergaand en dat was nodig ook. De kritiek op de GLK concentreerde zich vooral op het matige materiaalgebruik en de kwaliteitsbeleving voor een auto in deze klasse. In de vorige GLK keek je soms nog tegen lelijk plastic aan, daar is nu gelukkig een eind aan gekomen. Een geheel nieuw dashboard met mooiere bedieningsclusters en een fraaiere afwerking geeft je eindelijk het gevoel in een dure en luxe auto te zitten. Zo zijn de nieuwe verchroomde luchtroosters en het uit de CLS afkomstige stuur een ware lust voor het oog. Maar ook de optionele sfeerverlichting doet in het donker zijn werk. Verder is de selectiehendel van de automaat van de middentunnel naar de stuurkolom verhuisd om zo ruimte voor een extra opbergvak te creëren. Bestel je lederen bekleding, dan krijg je daar vanaf nu een contrasterende bies bij. Vooral zulke kleinigheden tillen de GLK naar een hoger plan. Maar niet alles is rozengeur en maneschijn. Zo is de wortelnotenhoutinleg helaas niet authentiek en wordt het mooie beige leer snel vies.

170 pk
400 Nm
205 km/h
8,8 s
7,0 (6.1) l/100km
159 g/km
G
22%
€ 45.995
€ 75.396
€ 1.382 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 Prestige

  • BMW X3 xDrive20d High Executive

  • Infiniti EX 30d GT Premium

  • Lexus NX300h AWD President Line

  • Audi Q5 Hybrid 2.0 TFSI quattro Pro Line

  • Land Rover Range Rover Evoque Coupé TD4 Prestige

  • Land Rover Discovery Sport SD4 HSE

  • Land Rover Freelander 2 Si4 SE AWD

  • Kia Sorento 2.2 CRDi AWD ExecutiveLine

  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher

  • 2009 - Mercedes-Benz GLK 220 CDI BlueEfficiency

  • 2009 - Mercedes-Benz GLK 320 CDI 4Matic