Toyota Prius Wagon 1.8 Full Hybrid Aspiration

- 10 september 2012

Voorsprong

Als je zonder te rijden twee kenmerken zou moeten noemen waarop de Prius Wagon goed zou moeten scoren, dan worden dat ongetwijfeld ruimte en zuinigheid. We kunnen na een week rijden gelukkig beamen dat dat ook precies de punten zijn waarop hij uitblinkt. De mindere punten als het rumoer en in mindere mate het materiaalgebruik zijn jammer, maar niet onoverkomelijk. Naast de financiële voordelen van een laag verbruik, maken de 14% bijtelling bij zakelijke aanschaf en de vrijstelling van BPM en motorrijtuigenbelasting de auto nog weer een stapje aantrekkelijker. Zowel voor de zakelijke als particuliere markt. De concurrentie zit echter niet stil en binnenkort zien we ook al driecilinders in het segment verschijnen, maar zeker is dat Toyota met deze Prius Wagon alvast een voorsprong heeft genomen.

  • Ruim
  • Royaal uitgerust
  • Zuinig
  • Materiaalgebruik
  • Aandrijflijn soms rumoerig
  • Mag geen aanhanger trekken
136 pk
142 Nm
165 km/h
11,3 s
5,0 (4.1) l/100km
96 g/km
A
22%
€ 30.990
€ 33.684
€ 618 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-HDi EGS Ligne Business

  • Seat Altea XL Stationwagon 2.0 TDI Style

  • Ford C-Max 1.0 125pk Titanium

  • Kia Carens 1.7 CRDi 136pk Super Pack

  • Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 120 Easy

  • Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDI Business