Stappen gemaakt
Hetzelfde geldt voor de kwaliteit van de stoelen die met grote stappen vooruit is gegaan. Het zijn hele volwassen zetels die zelfs elektrisch verstelbaar zijn, maar al zou de verstelling handmatig zijn, het belangrijkste is dat het zitcomfort ook prima is. Wellicht zijn de stoelen wat zachter dan die van de Europese merken, maar dat is meer een constatering dan een waardeoordeel, want het doet aan de degelijkheid niks af. In een auto uit het D-segment moet je natuurlijk heel behoorlijk achterin kunnen zitten en daar is inderdaad voldoende hoofd- en beenruimte beschikbaar om plezierig te kunnen zitten. Zoals het een goede station betaamt, is er achter de bank nog een mooie sloot ruimte voorhanden om flinke hoeveelheden bagage mee te nemen. Omwille van het design heeft Hyundai het achterruitje echter vrij vlak geplaatst en dat komt het zicht zeker niet ten goede. Een snelle blik in de binnenspiegel is in sommige gevallen niet afdoende om te zien wat er achter je gebeurt.

Citroën C5 Tourer 1.6 e-HDi EGS Ligne Business

Toyota Avensis 1.8 VVT-i Wagon Panoramic Business

Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power

Skoda Superb Combi Greenline 1.6 TDI Business Line

Renault Laguna Estate 1.5 dCi Série Limitée Exécutive

Seat Exeo ST 1.6 Reference

Skoda Superb Combi 1.6 TDI Greenline Ambition Businessline

Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.2 JTS Sport




