Chevrolet Camaro 6.2 V8

Harold Rolloos - 23 december 2011

Camaro-gevoel

Met die woorden in ons achterhoofd kunnen we de balans gaan opmaken. Natuurlijk is het een teleurstelling dat de handgeschakelde Camaro niet via de officiële kanalen naar Nederland komt. Deze versie is gewoon veel leuker voor de echte petrolhead. Dat maakt de Camaro om te zien niet minder bruut. Hij ziet er gewoon dik uit en trekt altijd en overal de aandacht. Als je anoniem wilt rijden kun je de Camaro maar beter laten staan. Het andere minpunt is natuurlijk de hoge aanschafprijs van dik 84 mille door de slurptaks; nergens ter wereld kun je uitleggen dat er zo'n groot verschil bestaat tussen twee kleine landen als Nederland en België. Wie geen 85.000 euro in een ouwe sok heeft liggen en toch een beetje dat Camaro-gevoel wil ervaren hoeft niet te treuren. Stap eens in een Aveo, Cruze of Volt en grijp het identieke stuurwiel maar goed vast... Want zeg nou zelf: beter iets dan helemaal niets!

  • Opvallend uiterlijk
  • Comfortabele cruiser
  • Dikke V8 produceert een bruut geluid...
  • ... dat helaas niet op Europese Camaro's wordt geleverd
  • Handbak komt niet naar Nederland
  • Geen navigatiesysteem leverbaar
405 pk
556 Nm
250 km/h
5,6 s
onb (14) l/100km
304 g/km
G
22%
€ 83.995
€ 89.995
€ 1.650 / maand
€ 286 - € 327 / kwartaal
  • BMW 4 Serie Coupé 435iA xDrive High Executive

  • Audi TT RS Coupé 2.5 TFSI quattro

  • Lotus Evora 2+0

  • Infiniti G37S Coupé