Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm ECO

Pawel Piotrowski - 19 mei 2011

Sportief karakter

Het interieur mag dan wel wat nuchterder van aard zijn, maar ook hier heb je niet meteen de indruk in een auto die min of meer voor zuinigheidsfetisjisten bedoeld is plaats te hebben genomen. De sportieve details glimmen je tegemoet en ook de fameuze DNA-schakelaar is niet geschrapt. Opvallend aanwezig zijn ook de nogal goedkope materialen die gezien de forse vanafprijs van de MiTo best van een hoogwaardiger niveau hadden kunnen zijn. Zodra je in de fijn zittende stoelen hebt plaatsgenomen - die voor een bescheiden bedrag met fraai Poltrona Frau leder bekleed zijn - kun je niet anders dan de eerder geconstateerde gebreken met de mantel der liefde te bedekken. Zulke mooi gevormde en goed ondersteunde zetels zijn een unicum in deze klasse en van een heel andere orde dan de zo bekende kerkbankjes van een ander concern. Het zijn juist deze details, net als het dikke sportstuurtje en de fijn in de hand liggende pook, die van een Alfa een Alfa maken.

85 pk
200 Nm
175 km/h
12,5 s
onb (3.68) l/100km
95 g/km
D
22%
€ 17.215
€ 21.854
€ 401 / maand
€ 257 - € 272 / kwartaal
  • Seat Ibiza SC 1.2 TSI Style Ecomotive

  • Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure

  • Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Sport

  • Suzuki Swift Sport 1.6

  • Ford Fiesta 1.6 Sport

  • Fiat 500S 1.3 MultiJet 95 S

  • Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Connect Edition

  • Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic

  • Renault Clio TCe 90 Expression

  • Peugeot 208 GTi 1.6 THP

  • Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse

  • 2013 - Alfa Romeo MiTo TwinAir Distinctive

  • 2010 - Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir Distinctive

  • 2008 - Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Sport