Honda CR-Z 1.5 GT

- 27 augustus 2010

Overdadig

Ook in het interieur zit een duidelijk Honda-stempel op het ontwerp. Waar iedereen bij de Civic steil achterover sloeg van het futuristische ontwerp, keken we bij de Insight nog even op, maar voelden we het dit keer al aankomen. Een overdaad van knopjes en gekleurde lampjes maken het dashboard erg druk. Zo zitten er op het stuur alleen al veertien knopjes, waarvan sommigen nog weer op twee manieren te gebruiken zijn. De regelmatige bestuurder zal er vast aan wennen, maar in het begin is het echt even goed kijken waar welk bedieningsinstrument zit. Het interieur heeft een luxe uitstraling, maar het materiaalgebruik verschilt wel erg. Zo zijn de deuren met prachtige leren stukken afgewerkt, maar heb je elders in het interieur hoogglanzend metaallook-plastic dat afbreuk doet aan het kwaliteitsgevoel. De lichtgrijze leren sportstoelen zijn een lust voor het oog. Ze hebben geen overdreven zijdelingse steun, maar wel genoeg voor een sportief gevoel. Voor iedereen met beenloze kinderen zit er nog een achterbankje in de CR-Z, dat overigens in zwarte stof is uitgevoerd waarmee het tweezittergevoel versterkt wordt. Met het grote panoramadak doet het zelfs denken aan de CRX Del Sol van weleer. Waar het glas bovenop royaal aanwezig is, is dat aan de achterkant maar zozo. Het zicht recht naar achteren is matig, terwijl het schuin naar achteren ronduit belabberd is. Ondanks zijn afmetingen is fileparkeren een intensieve bezigheid.

124 pk
174 Nm
200 km/h
9,9 s
5,2 (5) l/100km
117 g/km
C
22%
€ 24.990
€ 28.690
€ 526 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Hyundai CoupĂ© 2.7i V6 StyleVersion

  • 2013 - Honda CR-Z 1.5 IMA GT