Peugeot 107 1.0 XS

Pawel Piotrowski - 22 april 2010

Etikettering

De etikettering van automodellen is sinds een ruim jaar dan ook van grote invloed op de dikte van de portemonnee. Dankzij de geringe CO2-uitstoot van het driecilinderblokje wordt de aankoop van een 107 royaal beloond door de Nederlandse Staat. Als koper van een 107 rijd je met een brede grijns de showroom uit omdat voor het minuscule autootje geen BPM en motorrijtuigenbelasting hoeft te worden betaald. Voor velen een reden voor een feestje, maar komt de kater niet later? In het geval van de Peugeot 107 lijkt dat onwaarschijnlijk. Om te beginnen is de 107 nog steeds een erg leuke verschijning om te zien en is het ontwerp na vijf productiejaren nog lang niet over de houdbaarheidsdatum heen. De nieuw getekende voorbumper met chromen beugel verleent nu wel net dat beetje meer onderscheid ten opzichte van de overige twee leden van het succesvolle trio.

68 pk
93 Nm
157 km/h
13,7 s
5,2 (4.5) l/100km
106 g/km
C
22%
€ 8.890
€ 11.580
€ 212 / maand
€ 55 - € 63 / kwartaal
  • Hyundai i10 1.2 i-Catcher

  • Toyota Aygo 1.0 VVT-i Comfort Navigator

  • Kia Picanto 1.2 CVVT EcoDynamics

  • Suzuki Alto 1.0 Exclusive

  • Daihatsu Cuore 1.0 Premium

  • Chevrolet Spark 1.0 LS

  • Citro├źn C1 1.0 Sensodrive Ambiance

  • 2007 - Peugeot 107 1.0 XS