Audi Q7 3.0 TDI Clean Diesel Pro Line +

Pawel Piotrowski - 8 oktober 2009

De X-factor

Met de 3.0 TDI Clean Diesel kan de Q7 het zijne bijdragen aan een beter leefmilieu, het voortbewegen van zo'n kolossale auto kost echter zoveel energie dat hij nooit echt zuinig zal zijn. Achter de imposante verschijning zit een goed handelbare SUV die qua beleving niet onder doet voor de concurrentie. Met de facelift is de Q7 dan ook vooral op detailniveau bijgewerkt, zodat die weer volledig bij de tijd is. Voor een bedrag dat de honderdduizend euro met gemak overstijgt is dat ook niet teveel vereist. Uiteraard zitten in deze prijs allerlei luxueuze pakketten en losse opties verwerkt, desondanks blijft er een nare bijsmaak hangen. Want voor hetzelfde bedrag van onze testauto koop je ook een aardig uitgeruste Audi A8, die weliswaar niet zo ruim, maar op veel gebieden wel verfijnder is. Daarmee beweeg je je bovendien een stuk anoniemer door het verkeer, iets wat met de Q7 niet gauw zal lukken. Toch maakt deze laatste eigenschap hem voor veel mensen zo onweerstaanbaar.


Fotografie: Luuk van Kaathoven

  • Luxueus en ruim interieur
  • Technologische hoogstandjes
  • Verrassend handelbaar
  • LED-verlichting niet ieders smaak
  • Matig zitcomfort derde zitrij
  • Toch wat aan de dure kant
240 pk
550 Nm
216 km/h
8,5 s
11,1 (8.9) l/100km
234 g/km
F
22%
€ 75.900
€ 117.378
€ 2.152 / maand
€ 698 - € 755 / kwartaal
  • BMW X6 xDrive35d High Executive

  • Volkswagen Touareg 4.2 V8

  • Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4Matic

  • Land Rover Range Rover Sport TDV6 3.0 HSE Luxury

  • BMW X5 3.0d High Executive

  • Infiniti FX50 S 5.0 V8 VVEL

  • 2016 - Audi Q7 3.0 TDI e-tron quattro Premium Edition

  • 2015 - Audi Q7 3.0 TDI Pro Line S

  • 2007 - Audi Q7 4.2 TDI quattro Pro Line+ S-Line

  • 2006 - Audi Q7 3.0 TDI quattro