Subaru Forester 2.0D Executive

Harold Rolloos - 14 oktober 2008

Goed alternatief

Een trend volgen wordt weleens gezien als meelopen. In feite doet Subaru dat natuurlijk, maar het Japanse merk is er met de Boxer Diesel wel erg goed in geslaagd. Het resultaat is een prettige motor die klinkt als een benzinekrachtbron en boven de 3.500 toeren laat horen waar het merk bekend om staat, de boxer. De Forester ziet er door de luchthapper op de motorkap aan de buitenkant stoer uit. Wie echter voor een sportieve wagen gaat, moet verder zoeken. Daar is de wagen te comfortabel voor. Verder valt op de afwerking in de Forester het nodige aan te merken. Dat wordt gelukkig gecompenseerd door de fijne stoelen en de grote hoeveelheid ruimte. Voor net geen 36.000 euro biedt Subaru een prima auto voor een scherpe prijs. Het is een goed en vooral leuk alternatief in de drukke SUV-markt.

  • Stoere looks
  • Ruimte
  • Boxer Diesel
  • Weinig sportief
  • Rijgedrag
  • Materiaalgebruik interieur
147 pk
3500 Nm
186 km/h
10,4 s
7,3 (6.3) l/100km
167 g/km
G
22%
€ 32.495
€ 44.695
€ 819 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Mazda CX-7 2.2 CiTD TS+

  • Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ

  • Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium

  • Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion

  • Opel Antara 2.0 CDTI Cosmo

  • Land Rover Freelander 2 TD4_e S

  • Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD

  • Honda CR-V 2.2 i-CDTi Elegance

  • Citroën C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive

  • 2015 - Subaru Forester 2.0D Comfort

  • 2013 - Subaru Forester 2.0i Lineartronic Executive AWD