Volvo V70 T6 AWD Summum

Jan Westerhof - 24 oktober 2007

Vertrouwen

Vertrouwen. Dat woord is al een paar keer genoemd in het verslag. Vertrouwen. Dat is wat de nieuwe V70 je geeft. Vertrouwen dat je met de brede powerband je voorligger in no-time voorbij kunt vliegen. Vertrouwen dat je bij een eventueel ongeval wel in een Volvo zit en vertrouwen dat je door een aantal systemen ondersteund wordt in het rijden als je aandacht onbedoeld iets verslapt. Wat dat betreft heeft Volvo een heerlijke auto neergezet die blijft fascineren met het interieurontwerp en zijn ergonomie.

Aan de andere kant zijn er een paar kanttekeningen te maken bij de nieuwe V70. Het onderstel en de automatische Geartronic zijn niet altijd passend bij de T6. De automaat kent een te nerveus karakter en het Four-C onderstel lijkt te weinig balans te hebben. Dat daar als sluitstuk bijkomt dat het uiterlijk van de V70 vooral aan de achterzijde behoorlijk wennen is, maakt dat de nieuwe V70 wellicht meer tijd nodig zal hebben om zich te settelen. De estatiek van de nieuwe V70 rijpt wellicht nog.

  • Fantastische motor en prestaties
  • Schitterend interieurontwerp met perfecte ergonomie
  • Zeer stil
  • Geartronic is nerveus en Four-C mist balans
  • Fors verbruik
  • Estatisch design?
285 pk
400 Nm
245 km/h
7,2 s
11,1 (11.3) l/100km
270 g/km
G
22%
€ 40.500
€ 86.445
€ 1.585 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • BMW 5 Serie Touring 530i High Executive

  • Mercedes-Benz E-Klasse Estate 220 CDI BE Avantgarde

  • 2014 - Volvo V70 D4 Geartronic Nordic+

  • 2012 - Volvo V70 D3 Ocean Race

  • 2006 - Volvo V70 2.4D Ocean Race

  • 2006 - Volvo V70 2.4D Edition II