Ford Ranger Raptor 2.0 EcoBlue Bi-Turbo

- 27 augustus 2019

Overkill

Het is natuurlijk een stoere beslissing van Ford Nederland om de Ranger Raptor naar Nederland te halen. In eerste instantie zou dit niet het geval zijn, maar na positieve feedback van klanten ging het bedrijf toch overstag. De Ranger Raptor is een zeer capabele auto in het terrein en kan zich prima meten aan de grotere pick-ups die op de markt zijn. Je koopt hem niet op rationele gronden, want in ons land zul je het volledige potentieel van de Raptor nauwelijks kunnen benutten. Ook is het nog wel even puzzelen met het grijze kenteken. Later zal nog duidelijk worden hoeveel de Ranger Raptor inclusief ombouw gaat kosten in Nederland. Bij de grotere pick-ups heb je dit probleem niet en hoef je niet in te boeten aan ruimte in de cabine. Dit neemt niet weg dat je met de Ranger Raptor een unieke auto voor je geld krijgt die zijn stoere uiterlijk zonder meer kan waarmaken; een ware alleskunner in het terrein!

  • Onverzettelijk uiterlijk
  • Soepele aandrijflijn
  • Heer en meester in het terrein...
  • ...maar eigenlijk te goed voor Nederland
  • Omslachtige constructie grijs kenteken
  • Lager maximaal trekgewicht
213 pk
500 Nm
170 km/h
10,5 s
onb (7.8) l/100km
205 g/km
C
22%
€ 60.000
€ 60.000
€ 1.100 / maand
€ 732 - € 792 / kwartaal
  • 2009 - Ford Ranger 2.5 TDCi Limited