Chevrolet Cruze Stationwagon“Vergrotende trap”Energielabel C | 22% bijtelling
Met de Cruze wilde Chevrolet een sterke speler in de Golf-klasse neerzetten. Kijk je echter naar de verkoopcijfers, dan blijkt dat niet helemaal gelukt. Ook de introductie van de hatchback kon niet zorgen voor een impuls: niet meer dan 342 keer ging de Cruze over de toonbank in 2011.
Chevrolet Cruze“Nuchtere Koreaan”Energielabel G | 22% bijtelling
De Cruze is Chevrolets best verkopende auto. Niet alleen in Nederland, maar ook wereldwijd. Binnenkort krijgt de Cruze-familie gezinsuitbreiding in de vorm van de Cruze Hatchback. Niet omdat de sedan het zo slecht doet, maar omdat in het C-segment de hatchback de meest verkochte carrosserievorm is.
Chevrolet Cruze“Successtory?”Energielabel E | 22% bijtelling
Van de drie bekendste Koreaanse merken blijft Chevrolet een beetje achter bij de successtories van Kia en Hyundai. Wellicht dat Chevrolets nieuwe troef, de Cruze, daar verandering in kan brengen. In het zonovergoten Santander stond deze totaal nieuwe sedan voor ons klaar.