Fiat Punto Evo 1.3 MJ 85 Dynamic

- 12 juli 2010

Effectieve motorupdate

Het verbruik van een auto daalt niet zomaar en dus verwacht je heel wat wijzigingen, maar aan de buitenkant zie je die er niet van af. In tegenstelling tot bij enkele andere belastingvrije auto's zijn er geen uiterlijke wijzigingen doorgevoerd ten behoeve van een verminderde luchtweerstand. De winst wordt met name gehaald in het gebruik van moderne technieken. Zo is de bekende 1.3 Multijet diesel voorzien van een verbeterde inspuiting, die heel verrassend Multijet II is genoemd. Effectief is deze echter wel, want van een vermogensstijging van 15 pk met daaraan gekoppeld een lager verbruik, wordt natuurlijk iedereen vrolijk. Uiteraard is een roetfilter aanwezig om de reeds verminderde uitstoot verder te zuiveren en is een start-/stopsysteem op de auto geïnstalleerd om onnodig stationair verbruik te bestrijden.

85 pk
200 Nm
172 km/h
13,1 s
onb (3.6) l/100km
95 g/km
D
22%
€ 12.495
€ 15.395
€ 282 / maand
€ 223 - € 235 / kwartaal
  • Seat Ibiza SC 1.4 Stylance

  • Peugeot 208 1.0 VTi Active

  • Renault Clio TCe 90 Expression

  • Nissan Micra 1.4 16v Acenta Pack

  • Lancia Ypsilon 1.4 16v Sport by MomoDesign

  • 2012 - Fiat Punto TwinAir Easy

  • 2010 - Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Sport

  • 2006 - Fiat Grande Punto 1.4 Starjet 16v Sport

  • 2006 - Fiat Grande Punto 1.4 8v Edizione Prima 3-drs

  • 2005 - Fiat Grande Punto 1.4 Edizione Prima