Porsche 911 Turbo PDK

- 1 maart 2010

Sport Plus

Met de Sport Plus mode is het ook op andere momenten mogelijk om net even wat sportiever te rijden. De 911 wordt daarmee ineens kneiterhard geveerd en de stuur- en gasrespons wordt nog directer. Dan merk je trouwens wel direct hoe prettig het is dat de demping instelbaar is, want dit houd je echt niet vol bij je dagelijkse ritjes. De bochten zijn heerlijk strak in te sturen en met kleine beweging aan het stuur kan je met veel gevoel de benodigde correcties uitvoeren. Zelfs op hoge snelheden geeft de Porsche geen krimp en laat hij zich makkelijk over de ideale lijnen leiden.

De vierwielaandrijving waar de 911 Turbo altijd over beschikt zorgt wat dat betreft altijd voor maximale grip. Zijn de omstandigheden toch even minder ideaal door bijvoorbeeld oneffenheden in het wegdek, dan is Porsche Stability Management altijd bij de les om met een soepele ingreep de Turbo weer in het gareel te zetten. Ook dat is weer een kenmerk van het gemak waarmee deze zeer krachtige sportwagen gereden kan worden.

Tot slot is er nog de beleving van het motorgeluid. Ook deze wordt nog wat aangedikt in de Sport Plus mode. De zescilinder boxermotor bromt er heerlijk op los en zeker wanneer het toerental flink oploopt kan men je al van verre horen aankomen. Voor de inzittenden wordt dit geluid nog vergezeld door een heftig fluitende dubbele turbo. Aangename geluiden voor de sportieve rijder, maar helaas is bij rustig rijden het suizende geluid van de turbo toch nog iets te overheersend aanwezig en overstemt het zelfs de roffel van de boxermotor.

500 pk
650 Nm
312 km/h
3,4 s
14,5 (11.4) l/100km
268 g/km
G
22%
€ 201.653
€ 226.422
€ 4.151 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Jaguar XKR-S 5.0 V8 Supercharged

  • Mercedes-Benz SLS AMG

  • Jaguar XKR 5.0 Supercharged Speed Pack

  • Audi R8 4.2 FSI quattro

  • 2013 - Porsche 911 Cabriolet Carrera S PDK

  • 2012 - Porsche 911 Carrera S PDK

  • 2007 - Porsche 911 Turbo

  • 2007 - Porsche 911 GT3

  • 2007 - Porsche 911 Carrera 4S