12 september 2013

IAA 2013 - Ford

Ford wil met 'Vignale' het DS-submerk van Citroën achterna. Zonder er een apart merk voor op te richten - zoals Toyota wel heeft gedaan met Lexus - wil het een luxedivisie voor oprichten om zich te onderscheiden van de massa. De Mondeo Vignale is de eerste die dit logo mag dragen. Ford wil Lexus qua service zelfs voorbij gaan. Niet alleen wordt de auto bij onderhoud thuis afgehaald, ook krijg je een persoonlijke 'conciërge' as je een auto als deze aanschaft. Deze zorgt voor de auto alsof het een Maybach betreft. Zelfs het wassen van de auto wordt voor je gedaan.

Niet alleen de uitgebreide service onderscheidt Vignale van de 'normale' Fords, ook de auto an sich is gewijzigd. Zo zijn voor- en achterbumper anders vormgegeven en is het interieur hoogwaardiger afgewerkt met mooi leer op de stoelen, dashboard en portieren. Met de Vignale wil Ford de concurrentie aangaan met de premiummerken.

[b]Strakker, doch herkenbaar[/b]
Op de IAA presenteert Ford een conceptcar die vrijwel ongewijzigd de opvolger van de S-Max wordt. Dat het lijnenspel van de huidige generatie van de MPV nog niet verouderd is, blijkt uit het feit dat het design in grote lijnen is overgenomen. Het lijkt ons aannemelijk dat volgend jaar het productiemodel wordt getoond.