Volvo V50 1.6D Kinetic

Michel van Breugel - 23 mei 2006

Intro

De Volvo V50 is de opvolger van de V40, wat een succesnummer voor het zweedse Volvo is geworden. Daarom de moeilijke taak voor de V50 om dit te evenaren. De V50 is de stationversie van de S40 wat de typeaanduiding voor de sedanversie is. Volvo heeft met de V50 een troef in de hand voor de zakelijke markt. Er zijn in de S40 en V50 namelijk twee 4-cilinder dieselmotoren leverbaar, de 109pk sterke 1.6D en de 136pk sterke 2.0D. Tevens monteert Volvo de D5 diesel in dit model, echter levert de 5-cilinder diesel dan 180pk.

De 1.6D, waar uw testrijder vandaag mee rijd, is geen onbekende motor want ook peugeot levert hem in enkele van haar modellen en hetzelfde geldt voor Ford en CitroŽn. Ook Mazda biedt hem, verpakt in de Mazda 3, aan. Vandaag zal blijken of deze motor ook raad weet met de populaire station van Volvo.

109 pk
240 Nm
190 km/h
12,1 s
onb (6) l/100km
132 g/km
F
25%
€ 31.120
€ 34.145
€ 711 / maand
€ 324 - € 346 / kwartaal
  • Toyota Avensis Wagon 2.2 D-4D Linea Luna

  • Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD Business

  • Toyota Avensis 1.8 VVT-i Wagon Panoramic Business

  • Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Linear Business

  • CitroŽn C5 Tourer 2.0i Dynamique

  • Toyota Avensis Wagon 2.2 D-4D D-CAT Executive

  • Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.2 JTS Sport

  • Skoda Octavia Scout 2.0 TDI

  • Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bluemotion Comfortline

  • Peugeot 407 SW 1.8-16V XR Pack

  • Renault Laguna 2.0 16v Tech Road Grand Tour

  • 2009 - Volvo V50 DRIVe 1.6D Start and Stop Momentum Edition II

  • 2006 - Volvo V50 2.0D Momentum

Niet om de V40 zelf
De mooiste reden om V40 te rijden is niet eens de V40 zelf. Natuurlijk mag je verliefd worden op de knappe verschijning die de V40 is. Dat je hem daarom gewoon wil hebben, zal niemand je kwalijk nemen. Toch zijn er nog mooiere redenen.
Ontdek alle redenen →