Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line

Pawel Piotrowski - 30 juni 2014

Leeftijd zegt niet alles

Wanneer je puur afgaat op de leeftijd van de Mégane zou je 'm snel kunnen laten staan. Maar leeftijd zegt niet alles. Het is Renault gelukt om de Mégane behoorlijk up-to-date te houden. Zo is de connectiviteit van het R-Link systeem voorbeeldig en de moderne TCe motor een genot om mee te rijden. Het nieuwe neusje van de Phase III oogt lekker fris, maar de rest van de carrosserie kan de leeftijd nauwelijks verbloemen. Dat merk je ook aan de gebrekkige geluidsisolatie, de net toereikende interieurruimte en het gebrek aan slimme interieurdetails. Een topscorer is de Mégane al een tijdje niet meer, maar de algemene indruk is meer dan oké. Renault schijnt dat door te hebben en lokt de particuliere koper met een andere gave; een sympathiek laag prijskaartje met een interessante standaarduitrusting. Voor een bedrag van 24.490 euro heb je al een lekker dik aangeklede TCe 130 Bose voor de deur staan. En daar kun je werkelijk geen buil aan vallen.

  • Fijne en soepele TCe motor
  • Voorbeeldige connectiviteit R-Link
  • Sympathiek geprijsd en goed uitgerust
  • Weinig opbergvakken in het interieur
  • Interieurruimte niet denderend
  • Xenonverlichting niet meer verkrijgbaar
130 pk
205 Nm
200 km/h
9,7 s
6,6 (5.4) l/100km
124 g/km
C
22%
€ 19.990
€ 27.813
€ 510 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • BMW 1 Serie 116i Urban Line

  • Hyundai IONIQ 1.6 HEV First Edition

  • Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

  • Peugeot 308 1.6 eHDi Active

  • 2016 - Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line

  • 2016 - Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT

  • 2012 - Renault Mégane Estate dCi 110 Bose

  • 2010 - Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique

  • 2010 - Renault Mégane RS

  • 2009 - Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique

  • 2009 - Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique

  • 2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège