Dacia Duster 1.2 TCe 125 Prestige

- 14 maart 2014

Alles is relatief

Grote SUV's kenden een grote populariteit aan het eind van de twintigste eeuw. Sindsdien is de markt flink aan het 'downsizen'. Eerst waren auto's als de Tiguan en Sportage niet aan te slepen, nu zijn vooral de kleinere hoog-op-de-poten-staande auto's in trek. In de afgelopen jaren prees Dacia zich met de Duster behoorlijk uit deze markt, door een hoge CO2-belasting als gevolg van verouderde techniek. Nu de hipste uit het gamma flink is aangepast, rijd je een bijna full-option uitvoering voor net iets meer dan 20 mille. Daar kan de concurrentie nog een puntje aan zuigen. Toch zie je wel waar het prijsverschil in zit. De gebruikte plastics in het interieur blijven achter op de 'norm' en ook de stoelen zijn van mindere kwaliteit. Toch zit alles goed in elkaar en betaal je volgens ons zeker niet teveel voor de auto. Zeker door zijn frisse uiterlijk, moderne techniek en de scherpe prijs, is succes verzekerd voor de vernieuwde Duster.

  • Weer fris en modern uiterlijk en techniek
  • Bovengemiddeld ruim
  • Scherpe prijs
  • Weinig zijdelingse steun
  • Afwerkings - en ergonomiemissers
  • Enkel 4x4 als diesel
125 pk
205 Nm
175 km/h
10,4 s
8,0 (6.2) l/100km
143 g/km
D
22%
€ 16.990
€ 20.180
€ 370 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • 2019 - Dacia Duster SCe 115 Bi-Fuel Prestige

  • 2010 - Dacia Duster 1.6 16V Ambiance 4x2