Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

- 14 april 2013

Kubisme

Van binnen is nog minder verschil op te merken. Enkel een knopje om te kunnen schakelen tussen de benzine- en de gastanks is toegevoegd aan het bijzondere interieur. Anders dan veel concurrenten heeft Fiat gekozen voor een volwaardig dashboard. Kies je voor een rode kleur van het kunststof, dan ontstaat er een frisse look, die eens wat anders is dan het eeuwige zwart en grijs. Niet alleen de kleur zorgt voor een vrolijke bedoeling, ook de designgrapjes zoals de kunststoffen panelen met daarop de letters van het woord 'Panda' door elkaar gehusseld, maakt het interieur onderscheidend van de massa. Last, but most certainly not least is de verregaande vorm van toegepast kubisme. Is de auto van buiten al één en al een samenvoeging van afgeronde vierkanten, in het interieur gaat dit tot op detailniveau door. Niet alleen het dashboard, de klokken en de knoppen hebben deze vorm, zelf de versnellingspook is niet rond. Hoekige carrosserievormen hebben voor een auto vaak één prettige bijkomstigheid: een praktische binnenruimte. Zo ook bij de Panda, waar je zowel voorin als achterin genoeg ruimte hebt voor lijf en leden en er tevens een voldoende grote bagageruimte geheel achterin te vinden is.

80 pk
145 Nm
155 km/h
12,8 s
6,1 (4.8) l/100km
86 g/km
A
22%
€ 12.795
€ 16.348
€ 300 / maand
€ 159 - € 174 / kwartaal
  • Dacia Sandero TCe 100 Bi-Fuel Comfort

  • Ford KA+ 1.2 Trend Ultimate

  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

  • 2020 - Fiat Panda 1.0 Hybrid Launch Edition

  • 2012 - Fiat Panda Twinair 85 Lounge

  • 2007 - Fiat Panda 100HP