Dacia Sandero 0.9 TCe 90 Lauréate

- 23 februari 2013

Ooit was het anders

'Ooit' was Dacia hét merk voor diegene die voor weinig in een ruime, nieuwe auto van A naar B wou rijden. Met de introductie van de nieuwe lijn auto's breidt het van oorsprong Roemeens merk zijn doelgroep uit naar een ieder die niet teveel wil betalen voor een auto die er goed uitziet, ruim in z'n spullen zit en tevens prettig rijdt. De Sandero maakt duidelijk onderdeel uit van die lijn. Het interieur ziet er netjes uit, maar kent wel wat missers zoals de plaatsing van de ruitbediening en het matige design. Bovenal is de auto in zijn meest aangeklede uitvoering nog steeds goedkoper dan de instappers bij de concurrenten. Wij dichten de nieuwe Sandero daarom ook een rooskleurig toekomst toe, want al zit je misschien niet op de eerste rang, voor een dubbeltje op de tweede rij zitten wil iedereen toch wel?

  • Erg veel binnenruimte
  • Verrassend goede rijkwaliteiten
  • Pittige motor
  • Niet spotgoedkoop meer
  • Ergonomische missers
  • Erg weinig gevoel in het stuurwiel
90 pk
135 Nm
175 km/h
11,1 s
6,7 (5.2) l/100km
120 g/km
D
22%
€ 10.990
€ 15.159
€ 278 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Ford KA+ 1.2 Trend Ultimate

  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

  • Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

  • Fiat Panda Twinair 85 Lounge

  • 2021 - Dacia Sandero TCe 100 Bi-Fuel Comfort

  • 2013 - Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Lauréate

  • 2010 - Dacia Sandero Stepway 1.6 MPI 90

  • 2008 - Dacia Sandero 1.4 MPI Ambiance