Ford Focus RS500

Jan Westerhof - 10 november 2010

De Eifel

Naar Keulen dus, maar dan wel even via dat hele bekende circuit in de Eifel. Niet om de RS500 met heldenmoed en doodsverachting over die Nordschleife te jagen, maar omdat de bergwegen daaromheen zo heerlijk zijn. Op de Autobahn bewees de RS500 al heel erg graag hard te willen gaan en konden ook wij de verleiding niet weerstaan om in de derde, vierde en vijfde versnelling tot in het rode door te trekken. De magische '250' staat dan uiteraard zomaar op de klok en hoe irrelevant het voor de RS500 ook mag zijn: de motor is zo sterk en zo soepel, dat hij er al vanaf "net niet meer stationair" met enorm veel power verschrikkelijk hard aan trekt om vervolgens iets voor de 2500 toeren in kracht te exploderen. Dat wordt vanzelfsprekend door een hemels vijfcilindergeluid met rallyaspiraties én de bij gas los zo stoer klinkende 'uitlaatploffen' bijgestaan.

350 pk
460 Nm
263 km/h
5,6 s
onb (9.4) l/100km
225 g/km
G
22%
€ 61.660
€ 64.160
€ 1.176 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Mercedes-Benz CLC 200 Kompressor

  • Audi A3 2.0 TDI Ambition

  • 2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

  • 2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • 2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

  • 2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

  • 2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

  • 2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

  • 2013 - Ford Focus Electric Titanium

  • 2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • 2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost