Nissan Leaf

- 23 oktober 2010

Heel normaal

De Leaf is van meet af aan als elektrische auto ontwikkeld en heeft zodoende een geheel eigen onderstel dat met geen enkel ander model gedeeld wordt. Bij de ontwikkeling is aerodynamica uiteraard belangrijk geweest, wat resulteert in eigenzinnige welvingen en uitstulpingen aan het model. Toch is niet alles ondergeschikt gemaakt hieraan, want de bekende Prius-druppelvorm zou de hoofdruimte van de inzittenden achterin teveel kwaad doen. Je kan dan ook op alle plekken heel behoorlijk zitten. De zitplaatsen zijn geen verpletterend ergonomisch hoogstandje, maar het voldoet prima. Wel mis je op de achterbank ondersteuning vanuit de zitting, omdat je met opgetrokken knieën moet zitten vanwege de hoge vloer waaronder de batterypacks onder verborgen zijn. In een auto die een voorloper is op technish gebied verwacht je een futuristische cockpit, maar dat valt reuze mee. Behalve het instrumentarium heeft het dashboard van de Leaf een heel vertrouwde aanblik. Zowel van binnen als van buiten is de Leaf dus inderdaad die gezinsauto die eigenlijk heel normaal is. De kofferruimte past er wat dat betreft ook helemaal bij, want hoewel de laadvloer wat diep ligt, kan je er wel genoeg in kwijt.

109 pk
280 Nm
159 km/h
11,9 s
0,0 (0.00001) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 32.839
€ 32.839
€ 328 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Mazda 3 2.2 CiTD Business+

  • Peugeot 308 GTI

  • Ford Focus 1.6 TDCi Econetic Trend

  • Citroën C4 Berline 1.6 THP Exclusive

  • Lexus CT 200h Business Line

  • 2019 - Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna

  • 2018 - Nissan LEAF 40 kWh Tekna

  • 2013 - Nissan Leaf Tekna