Nissan 370Z Roadster 3.7 V6

Harold Rolloos - 31 juli 2010

Duitsland versus Japan

Eindelijk is er weer concurrentie uit het Verre Oosten voor de BMW Z4 Roadster, de Audi TT RS Roadster en de Porsche Boxster S. De 370Z Roadster begint op papier al met een voorsprong, want hij is duizenden euro's goedkoper dan de drie Duitse geweldenaars. Onze testauto komt uit op zo'n 64 mille. Ga je bij de merken van onze oosterburen shoppen, dan betaal je voor een vergelijkbare roadster al gauw tienduizend pietermannen meer. Tegelijkertijd blijkt goedkoop vaak duurkoop te zijn, dus geldt dat ook voor deze Nissan? Als je puur naar de merknaam en het imago gaat kijken wel. Vraagt die ene leuke dame in de bar jou wat voor auto je rijdt, dan geef je toch liever BMW, Porsche of Audi als antwoord. Maar daarmee doe je de 370Z Roadster toch écht tekort. Nissan durft het namelijk net als Porsche en Audi wel aan om hun roadster van een softtop te voorzien, terwijl BMW de veilige weg bewandelt door te kiezen voor een stalen dak. Hierdoor is de Japanner een stuk lichter en oogt hij veel eleganter. Beter nog, deze 370Z Roadster ziet er als open versie nóg fraaier uit dan een coupé, zeker met de optionele 19 inch lichtmetalen wielen. Vooral de brede achterkant imponeert, met als slagroom op de taart de uitlaatpijpen aan weerszijden.

328 pk
363 Nm
250 km/h
5,5 s
13,0 (11.2) l/100km
262 g/km
G
22%
€ 58.400
€ 63.395
€ 1.162 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Alfa Romeo Spider 3.2 JTS V6 Q4 Exclusive

  • Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero

  • Audi A5 Cabriolet 2.0 TFSI Pro Line

  • Chrysler Sebring Cabrio 2.7 V6 Limited

  • 2013 - Nissan 370Z Roadster 3.7

  • 2009 - Nissan 370Z