Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo

Pawel Piotrowski - 12 maart 2010

Paradepaardje

In een ver verleden verlieten nog regelmatig snelle Opels de fabriek in Rüsselsheim. Zo werd de Opel Commodore uitsluitend met statige zescilinders gebouwd en liet de afgeleide coupé menig autohart sneller slaan. Nadat maar liefst drie Baureihen geproduceerd waren hield de Commodore trilogie op te bestaan. Later kregen opgeleukte versies van bestaande compacte modellen een GSi badge achterop, wat Opels antwoord op de succesvolle GTI's uit Wolfsburg was. Tegenwoordig heeft Opel een speciale divisie die belast is met autosport en het op de markt brengen van sportieve uitvoeringen van bestaande modellen. Het nieuwste paradepaardje is de door het Opel Performance Center onder handen genomen Insignia OPC.

325 pk
435 Nm
250 km/h
6,0 s
12,2 (11.4) l/100km
268 g/km
G
22%
€ 62.350
€ 72.185
€ 1.323 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Mitsubishi Lancer Evolution MR TC-SST

  • Infiniti G37x 3.7 VVEL S

  • Mercedes-Benz C-klasse C350 Avantgarde

  • Infiniti G37S

  • Volvo S60 D5 Summum

  • Audi A4 2.0 TDI Pro Line

  • BMW 3 Serie 330d BluePerformance

  • Mercedes-Benz C-Klasse C 200 CDI Avantgarde

  • BMW 3 Serie 320i EDE High Executive

  • 2017 - Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo Business Executive

  • 2014 - Opel Insignia 2.0 SIDI 4x4 Cosmo OPC Line

  • 2014 - Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo

  • 2009 - Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX Business

  • 2009 - Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Executive

  • 2009 - Opel Insignia 2.0 Turbo Cosmo