Lancia Delta 1.8 Di TurboJet Oro

Harold Rolloos - 10 oktober 2009

Groot goed

Is deze nieuwe topuitvoering van de Delta een welkome versterking? We kunnen op die vraag volmondig 'ja' antwoorden. De Lancia ziet er niet alleen bijzonder fraai uit, het is ook nog eens een comfortabele reiswagen. Dat er een 200 pk sterke turbomotor onder de kap ligt maakt het nog eens extra leuk. Het interieur ziet er op het eerste gezicht kek en kwalitatief hoogwaardig uit, maar wie op nadere inspectie uitgaat bespeurt toch nog wel wat missertjes.

Ondanks het stijlvolle karakter is de Delta nog altijd vrij onbekend in autoland. Vraag maar eens op straat aan vijf willekeurige mensen of ze vijf auto's uit die klasse kunnen opnoemen. Golf, Astra, Focus, 308 en wellicht Mégane zul je vaak horen, maar zeker geen Delta. En dat is jammer, want de Delta verdient meer. Aan de andere kant, exclusiviteit is een groot goed.

  • Schitterende uitstraling
  • Comfortabel
  • Zeer fijne turbomotor
  • Te lichte besturing
  • Afwerkingsmissers
  • Vlakke achterbank
200 pk
320 Nm
230 km/h
7,4 s
8,9 (7.8) l/100km
185 g/km
G
22%
€ 23.995
€ 38.800
€ 711 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Mazda 3 MPS

  • Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF

  • Volkswagen Golf GTD DSG

  • Seat Leon Cupra R

  • MINI Countryman Cooper D Chili

  • Volvo V40 D2 Summum

  • Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic

  • Alfa Romeo Giulietta QV 1.750 TBi

  • Lexus CT 200h

  • 2008 - Lancia Delta 1.6 16V MultiJet Argento