Renault Grand Scénic 2.0 dCi 150 Série Limitée Tech Line

Anton Lefeber - 9 september 2007

Onafgebroken Frans succes

De Scénic van Renault heeft de Franse automaker geen windeieren gelegd in de voorbije verkoopjaren. Eerst in 1996 nog vernieuwend geïntroduceerd als carrosserievariant op de Mégane, later als apart model onder de naam Scénic. Inmiddels heeft de huidige, derde, generatie een tijdje terug een facelift ondergaan. De geteste Grand Scénic is een 7-persoonsuitvoering. Deze uitvoering wordt alweer geleverd sinds 2004 en kan eigenlijk gezien worden als een verlaat antwoord op de Opel Zafira, welke standaard wordt afgeleverd met zeven stoelen.

Waar ligt de reden voor het onafgebroken slagen van Renault’s MPV in het segment van de middenklassers? Ligt het in de nog altijd herkenbare en frisse vormgeving van het in- en exterieur? Trekt het gevarieerde motorenaanbod van zowel benzine- als dieselmotoren de koper over de streep? Of is het toch het herkenbaar Franse rijcomfort? Een test met de Grand Scénic voorzien van de 2.0 dCi dieselmotor in de sterkste uitvoering zal duidelijkheid moeten verschaffen.

150 pk
340 Nm
204 km/h
9,4 s
6,4 (5.8) l/100km
154 g/km
G
22%
€ 25.995
€ 39.840
€ 730 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Seat Altea FreeTrack 2.0 TSI

  • Peugeot 5008 1.6 THP GT

  • Dodge Journey 2.7 V6 R/T

  • Mitsubishi Grandis 2.4 MIVEC Intense

  • Opel Zafira 1.9 CDTi Cosmo

  • Citroën C4 Picasso 1.6 HDiF Ligne Business

  • Seat Altea XL Stationwagon 2.0 TDI Style

  • Toyota Verso 1.8 VVT-i Panoramic Business

  • Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Ligne Ambiance

  • Mazda 5 2.0 CiTD Business

  • Kia Carens 2.0 CRDi EX

  • 2013 - Renault Grand Scénic 1.5 dCi Bose

  • 2012 - Renault Grand Scénic Energy dCi 110 Bose

  • 2009 - Renault Grand Scénic TCe 130 Dynamique

  • 2009 - Renault Scénic 1.5 dCi 110 Privilège