Porsche 911 GT3

- 4 juli 2007

Back to basics

Zeg je Porsche 911, dan zeg je sportwagen. Toch kreeg Porsche in 1997 behoorlijk wat kritiek te verduren toen de nieuwe 911 werd geïntroduceerd. Met zijn gedempte motorgeluid, zijn luxe uitrusting en een scala aan veiligheidssystemen was deze een stuk minder puur dan zijn voorgangers. De puristen waren van mening dat Porsche haar sportieve imago verkwanselde door haar auto's meer af te stemmen op woon-werk verkeer dan op het betere bochtenwerk, kortom: dat de auto meer zakenauto dan sportwagen werd.

Nog geen twee jaar later bracht Porsche een 911 op de markt die ervoor zorgde dat zelfs de puristen weinig meer te wensen hadden: de 911 GT3. Het was de straatversie van de 911 waarmee Porsche in de GT3-klasse actief was. Goed voor een 360pk uit een ongeblazen zescilinder boxermotor, inclusief een imponerend motorgeluid, een tamelijk Spartaanse uitrusting en een rolkooi, maar zonder tractie- of stabiliteitscontrole. Kortom: een pure sportwagen, een echte mannenauto. Een 911 zoals een 911 hoort te zijn. Toch?

360 pk
370 Nm
302 km/h
4,8 s
onb (12.9) l/100km
320 g/km
G
22%
€ 105.504
€ 130.462
€ 2.392 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Nissan GT-R Black Edition

  • Aston Martin V8 Vantage

  • Ferrari 412

  • Corvette C6 Coupé

  • 2013 - Porsche 911 Cabriolet Carrera S PDK

  • 2012 - Porsche 911 Carrera S PDK

  • 2010 - Porsche 911 Turbo PDK

  • 2007 - Porsche 911 Turbo

  • 2007 - Porsche 911 Carrera 4S