Fiat Panda 100HP

Jan Westerhof - 31 januari 2007

Intro

De eerste Fiat Panda die door Fiat tijdens zijn introductie de “Eigenwijze Dondersteen” werd genoemd kennen we nog wel. Dit praktische en vierkante wondertje waarmee een pienter mannetje de wereld te slim af was heeft het pakweg twintig jaar volgehouden en zien we nog veelvuldig rijden. De inmiddels niet meer helemaal nieuwe Fiat Panda - die in de snelle hoedanigheid van de 100HP onder handen wordt genomen - moet dit vierkante karakterautootje niet doen vergeten, maar wel vervangen. Tegenwoordig heeft hij echter vier deuren en in de geteste versie zelfs een pittige 100 pk en een flinke uitrusting waardoor het no-nonsense van de eerste Panda er een beetje af is. Maar ach, deze Panda is ook niet zozeer bedoeld als praktische auto. "Gas geven en bochten pakken" is zijn adagium. We zullen zien of de 100HP hiertoe in staat is en of de goedkoopste auto met 100 pk zijn kracht en sportieve inborst ook weet over te brengen in realiteit.

100 pk
131 Nm
185 km/h
9,5 s
onb (6.5) l/100km
154 g/km
G
22%
€ 7.595
€ 14.665
€ 269 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Mitsubishi Colt 1.3 Cleartec Intro Edition

  • Kia Rio 1.4i 16v LXE Airco

  • Peugeot 206+ 1.4 XS

  • Citroën C3 1.4i Ligne Prestige

  • Chevrolet Aveo 1.4 16v LS

  • Volkswagen Polo 1.4 Trendline

  • Suzuki Swift 1.3i-16V GLS

  • Hyundai i20 1.4i i-Catcher

  • Mitsubishi Colt CZ5 1.5 d'Azur

  • Daihatsu Sirion2 1.3 16 DVVT Comfort

  • 2020 - Fiat Panda 1.0 Hybrid Launch Edition

  • 2013 - Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

  • 2012 - Fiat Panda Twinair 85 Lounge