Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Business Intro Sport

- 28 juli 2019

Missie geslaagd?

Toyota is duidelijk in haar missie geslaagd om met de Corolla TS een dynamisch ogende auto neer te zetten. Ook tijdens het rijden merk je dat de Japanners er echt aan hebben gewerkt om het geheel wat spannender te maken. De TS is ook duidelijk een stuk ruimer dan de hatchback, wat maakt dat de station waarschijnlijk de best verkochte variant gaat worden in Nederland. Inmiddels zijn er al ruim 2.000 exemplaren op kenteken gezet. 

Het is jammer dat Toyota de vernieuwingskuur niet heeft aangegrepen om de multimedia bij de tijd te brengen. Het systeem loopt behoorlijk achter op de concurrentie. Ook vragen wij ons af in hoeverre de hybride aandrijflijn werkelijk een alternatief is voor de verstokte dieselrijder. Gezien het hogere praktijkverbruik en de kleine brandstoftank van de Corolla is het onmogelijk om écht lange afstanden op één tank te kunnen halen. Dit neemt niet weg dat de Corolla TS een interessante optie is in het C-segment. Als autoliefhebber hoef je de showroom van Toyota zeker niet meer over te slaan.

  • Aantrekkelijk design
  • Veel meer ruimte dan de hatchback
  • Doorontwikkelde hybride aandrijflijn...
  • ...met een te kleine brandstoftank
  • Multimedia niet up-to-date
  • Trage reactie elektrische achterklep op sleutel
180 pk
190 Nm
175 km/h
7,9 s
6,1 (3.9) l/100km
89 g/km
A
22%
€ 24.995
€ 37.855
€ 694 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • MG 5 115 kW Luxury Long Range

  • Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

  • Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business

  • Seat Leon Sportstourer 1.4 TSI e-Hybrid FR

  • Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • Kia ProCeed 1.5 T-GDi DCT7 GT-Line

  • Skoda Octavia Kombi 1.5 TSI First Edition

  • Kia Ceed Sportswagon 1.4 T-GDi DCT7 ExecutiveLine

  • Hyundai i30 Wagon 1.4T DCT Premium

  • Skoda Octavia Combi 1.0 TSI 7-DSG Ambition Business

  • Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line

  • 2019 - Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium