Mercedes-Benz eVito 41 kWh Launch Edition

- 10 juli 2019

Geen verschil

Duurzaam en elektrisch rijden heeft een imagoswitch ondergaan. Van geitenwollen sokken tot sprints van 0-100 km/u in een ogenblik; de elektrische auto's zijn er stukken op vooruitgegaan. Zo ook het uiterlijk van de auto's. Er zijn auto's waarbij direct zichtbaar is dat ze zich op elektriciteit voortbewegen. Neem een Nissan e-NV200 waar bijvoorbeeld de luchtinlaat aan de voorzijde ontbreekt. Mercedes neemt de klassieke inslag voor het ontwerp van de eVito en de eSprinter. Bussen die er qua uiterlijk exact hetzelfde uitzien als de variant met een verbrandingsmotor. Zelfs het klepje waar normaliter de brandstoftank achter zit, is hetzelfde gebleven. Echter vinden we achter deze klep bij de eVito uiteraard een stekker. De auto komt er in twee lengtes. Er wordt afgetrapt met de 5.140 mm lange variant met een maximale laadcapaciteit van 1.073 kg. Dit komt bijna geheel overeen met de variant met verbrandingsmotor. De variant die hierboven zit, telt 5.370 mm en heeft een laadcapaciteit van 1.048 kg en een maximaal toegestaan gewicht van 3.200 kg. De laadruimte van beide varianten loopt uiteen van 6,0 tot 6,6 m3.

116 pk
295 Nm
120 km/h
0,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 46.720
€ 76.432
€ 764 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Ford e-Transit 68 kWh L3H2 Trend

  • 2018 - Mercedes-Benz Vito 114 CDI 7G-Tronic Dubbelcabine Lang