BMW 3 Serie 330i M Sport

- 26 juni 2019

Inzittenden profiteren mee

Dat de auto is gegroeid, is duidelijk merkbaar aan de binnenzijde. Vooral achterin profiteren passagiers van meer beenruimte dan ze ooit hebben gehad. Toch is voorin absoluut de plek waar je wilt zijn. Niet alleen om de fors toegenomen schouderruimte, maar ook omdat je vanuit die plek het beste zicht hebt op het instrumentarium. In ieder opzicht is de 3 Serie erop vooruitgegaan. De materialen zijn prachtig afgewerkt, er zijn weinig harde kunststoffen aanwezig en je merkt dat aan ieder detail aandacht is gegeven. Neem de klokken achter het stuur, die nu helemaal digitaal zijn en waarin ook de navigatie wordt getoond. Of het grote middenscherm wat nog sneller en fijner is gaan werken. We zijn blij dat BMW heeft vastgehouden aan het iDrive systeem voor de bediening van het scherm. Met een platte ronde joystick is het scherm vooral tijdens het rijden fijn te bedienen en kan er snel tussen de verschillende menu's worden geschakeld. Toch geen fan van iDrive? Dan is het scherm ook met de vingers te bedienen, door middel van het touchscreen.

Het praktische aspect heeft BMW duidelijk meegenomen in het ontwerpproces. Neem de kofferbak van 480 liter en de rugleuning die in een 40:20:40 verhouding is weg te klappen. Toch handig als de reiskoffers net iets groter zijn dan je dacht. Standaard wordt er in de BMW LED-binnenverlichting geleverd en zijn er verschillende individualiseringsmogelijkheden. Wie niet enkel naar het geluid van de motor wil luisteren, kan een Harman Kardon Surround Sound-systeem aanschaffen met zestien luidsprekers. Leuk voor de afwisseling tijdens een lange rit. Ongewenste geluiden probeert BMW juist buiten de deuren te houden; zo zijn de A-stijlen gevuld met schuim en is de auto standaard uitgerust met akoestische beglazing voor de voorruit. Deuren met akoestische beglazing zijn optioneel te verkrijgen.

258 pk
400 Nm
250 km/h
5,8 s
8,8 (6.1) l/100km
132 g/km
C
22%
€ 53.960
€ 78.652
€ 1.442 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Hyundai Ioniq 6 77.4 kWh RWD Lounge

  • Alfa Romeo Giulia 2.0T 280 Q4 Competizione

  • Mercedes-Benz C-Klasse Limousine 200 9G-Tronic Luxury Line

  • Tesla Model 3 Long Range

  • Volvo S60 T5 Geartronic R-Design

  • 2020 - BMW 3 Serie Touring 320d xDrive Luxury Line

  • 2016 - BMW 3 Serie Sedan 330e High Executive Luxury Line

  • 2014 - BMW M3 Sedan M DCT

  • 2013 - BMW 3 Serie GT 328i High Executive

  • 2012 - BMW 3 Serie 320i EDE High Executive

  • 2012 - BMW 3 Serie Touring 328iA High Executive

  • 2012 - BMW 3 Serie 320d EDE High Executive

  • 2010 - BMW 3 Serie CoupĂ© 320i Corporate Lease High Executive

  • 2010 - BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive

  • 2010 - BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition