Mercedes-Benz Sprinter 314 CDI L2H2 9G-TRONIC

- 13 april 2018

Praktisch bekeken

In de testauto is plek voor drie personen en door de plaatsing van de automaathendel kunnen alle drie de inzittenden prima plaatsnemen. De bestuurdersstoel is uitgebreid elektrisch en manueel te verstellen, waarbij de geheugenfunctie ideaal is als er meerdere bestuurders frequent gebruikmaken van de auto. Doordat het dashboard stijl afloopt, heb je ook geen gebrek aan beenruimte en raken de knieƫn het dashboard niet. Goed voor urenlang comfort dus en dat is geen overbodige luxe in een werkpaard als de Sprinter.

De laadruimte is uiteraard naar wens in te delen en te betimmeren, maar de testauto is hierin standaard uitgevoerd. De zijruit rechtsachter vergroot de overzichtelijkheid, maar die is toch al zeer goed te noemen in de Sprinter: door de grote raampartijen en dito buitenspiegels zie je niet snel iets over het hoofd. Het zijruitje in de schuifdeur zouden wij niet kiezen, omdat dit bij belading toch kwetsbaar is. Bovendien wil je dure lading graag aan het zicht onttrekken. Goed om te weten is dat je de Sprinter naar wens zo kunt samenstellen, dat je maar liefst 3.000 kilo kunt inladen.

143 pk
330 Nm
0 km/h
0,0 s
onb (7.9) l/100km
208 g/km
A
22%
€ 33.500
€ 41.000
€ 752 / maand
€ 528 - € 569 / kwartaal
  • Ford Transit L3H2 2.0 EcoBlue Hybrid Limited

  • Volkswagen Crafter 2.0 TDI FWD 35 L2H2 Highline

  • 2024 - Mercedes-Benz eSprinter 81 kWh L2H2 Select