Volvo XC90 2.5T Summum

Michel van Breugel - 11 augustus 2006

Slot

Al-met-al is de Volvo XC90 nog steeds een indrukwekkende verschijning in het neerlandse straatbeeld. Het hoge comfort gehalte, de enorme binnenruimte en de mogelijkheid van een derde zitrij zijn in het voordeel van deze SUV. De degelijkheid en de kwaliteit straalt je tegemoet, maar dat mag ook wel in dit segment.

De Volvo XC90 moet opboksen tegen o.a. de eerder genoemde Mercedes M-Klasse, de BMW X5, Lexus RX350, en de Volkswagen Touareg.
Voor de geteste Volvo XC90 2.5T Geartronic Summum moet inclusief eerder genoemde opties plus zaken als Mobility-Line en Metallic Lak €81.300.- bij de dealer worden achtergelaten. Hiervoor krijg je een zeer comfortabele SUV met alle denkbare luxe voor een aangename rit.

Als er wordt gekeken hoe de XC90 in de markt ligt qua prijs t.o.v. de concurrentie, dan zit hij er middenin. Bij BMW moet er voor een vergelijkbare versie circa €85.000.- voor een X5 worden achtergelaten. Bij Mercedes circa €90.000.- voor de M-klasse, bij Lexus circa €80.000.- voor een RX350 en bij Volkswagen circa €78.000.- voor de Touareg.
De XC90 is geen auto voor stadsbewoners, maar meer voor mensen ‘in het land’, met een oprijlaan of een riante garage. En natuurlijk met een goed gevulde beurs.

  • Rij- en Zitcomfort
  • Zevenzitter
  • Algemene kwaliteit
  • Sponzige rem(pedaal)
  • Niet de zuinigste
  • Helt in bochten
210 pk
320 Nm
210 km/h
9,9 s
onb (11.8) l/100km
282 g/km
G
22%
€ 56.115
€ 81.300
€ 1.491 / maand
€ 308 - € 352 / kwartaal
  • Lexus RX 400h Executive

  • Porsche Cayenne 3.2 V6

  • Subaru Tribeca 3.6 H6 AWD Executive

  • Infiniti FX 35

  • Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD S-Limited

  • Nissan Murano 3.5 V6

  • Saab 9-7X 5.3 V8

  • Cadillac SRX 4.6 V8 Sport Luxury

  • Subaru B9 Tribeca 3.0R Luxury

  • 2016 - Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD R-Design