Citroën Jumpy 2.0 BlueHDi 150 S&S Club

- 27 augustus 2017

Workproof

Als je achter het stuur van de Jumpy plaatsneemt, valt meteen op dat alles op functionaliteit is afgestemd. Veel opbergvakjes zorgen voor een opgeruimde cockpit. Het is alleen wel jammer dat de bekerhouders zo ver bovenop het dashboard zijn geplaatst, waardoor je er net niet goed bij kunt. Het dashboard en de deurpanelen zijn uit hard kunststof opgetrokken, maar dat is in een bedrijfsauto te begrijpen. Het is namelijk makkelijk schoon te maken en minder aan slijtage onderhevig. Bovendien weet Citroën met wat aluminium inzetstukken het geheel er modern uit te laten zien.

De testauto is volgehangen met alle leverbare veiligheidsvoorzieningen en dat is onder andere te merken aan het feit dat er een heus head-up display achter de tellers prijkt. Deze feature is - behalve bij zijn Franse en Japanse broer - bij geen enkele concurrent te bestellen, terwijl het een fijne toevoeging aan de tellerwinkel is. Het multimediasysteem verdient ook een pluim, want het scherm is snel te bedienen en bovendien kun je door middel van Mirrorlink ook je smartphonescherm op het touchscreen weergeven. Het is fijn dat er aan beide zijdes van het scherm nog fysieke knoppen zijn geplaatst en dat de bedieningsknoppen van bijvoorbeeld de klimaatcontrole ook vrij groot zijn: zo kun je ook met werkhandschoenen aan heel gemakkelijk de navigatie instellen of de kachel een tandje hoger zetten.

150 pk
370 Nm
170 km/h
11,1 s
6,3 (5.1) l/100km
139 g/km
E
22%
€ 17.000
€ 29.620
€ 543 / maand
€ 426 - € 458 / kwartaal
  • Renault Trafic 2.0 EDC L2H1 Luxe

  • Toyota ProAce Verso 2.0 D-4D 122 pk Automaat Dynamic

  • Opel Vivaro 2.0D 150 L3H1 Innovation

  • Mercedes-Benz Vito 114 CDI 7G-Tronic Dubbelcabine Lang

  • SsangYong Rexton e-XDi 220 Diesel Quartz

  • Nissan NV300 1.6 dCi 145 Crew Cab Optima L2

  • Nissan Evalia 1.6 Acenta