MINI Countryman Cooper Serious Business

- 21 juli 2017

Optisch bedrog

Groot is de auto in ieder geval wel, want de nieuwe Countryman is ten opzichte van zijn toch al niet misselijke voorganger ruim twintig centimeter gegroeid in lengte. Ook is de auto iets breder geworden. Het maakt dat de auto minder gedrongen overkomt. Doordat de lampen aan zowel voor- als achterzijde extra groot zijn gemaakt, wordt je optisch bedrogen. Maar laat je niet voor de gek houden: de Countryman is een uit de kluiten gewassen mini-SUV, die de strijd aan moet gaan met de Audi Q2 en Mercedes-Benz GLA. En de BMW X1 uit eigen stal natuurlijk.

De afmetingen zijn dus niet echt des MINI's, maar de Countryman heeft wel de uitstraling die bij het merk past. Met het British Racing Green als lakkleur en de blijvende mogelijkheid om de auto te personaliseren met contrasterende dakkleur en spiegelkappen heb je meteen door dat je met een Britse smaakmaker van doen hebt. De auto is lekker stoer door de kunststof omlijsting van de wielkasten en de aluminium dakrails. Wanneer dat je allemaal nog niet genoeg is, kun je voor een heuse striping over de motorkap kiezen. Uiteraard heeft dit wel zijn prijskaartje, want de accessoires en opties zijn behoorlijk premium qua prijs.

136 pk
220 Nm
202 km/h
9,6 s
8,0 (5.5) l/100km
126 g/km
C
22%
€ 32.274
€ 49.986
€ 916 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Smart 1 200 kW Premium

  • Citroën ë-C4 50 kWh 136 Shine

  • Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid Bi-Tone

  • DS 3 Crossback PureTech 155 EAT8 La Premiere

  • Lexus UX 250h Executive Line

  • Kia e-Niro 64 kWh ExecutiveLine

  • Opel Ampera-e 60 kWh Launch Executive

  • Audi Q2 1.4 TFSI S-line

  • 2010 - MINI Countryman Cooper D Chili