Renault Clio TCe 120 Intense

- 11 maart 2017

Vandaag is rood....

H]et interieur was altijd al een onderscheidend en vooruitstrevend gedeelte van de huidige Clio. Ten opzichte van zijn meest-verkopende concurrent is de Renault een verfrissende auto in zijn segment, zowel van buiten als van binnen. Net als bij het exterieurontwerp is het interieur slechts op details aangepakt. De grootste wijzigingen zijn het nieuwe stuurwiel en de andere indeling van de climate control. Daarnaast is de door ons gereden auto voorzien van erg fraaie bekleding met rode accenten. Deze kleur vinden we ook terug op diverse plekken op het dashboard. Dit geeft het interieur nog wat meer schwung dan het in de basis al heeft. Het centrale scherm is een toonbeeld van hoe het moet; geen vreemde menu's, maar alles zit waar je het verwacht. Helaas zijn de gebruikte materialen in het interieur van een mindere kwaliteit. Hard plastic is wat de klok slaat, al is de 'look' wel goed. Ook de naden tussen de verschillende panelen zijn niet overal gelijk en tussen het dashboard en de portieren wat aan de grote kant.

Qua interieurruimte zet de Clio geen standaard, maar loopt hij keurig in de pas in zijn segment. Voorin zit je ruim én op goede stoelen, achterin is genoeg plek voor volwassenen, maar dan moeten de voorstoelen niet in de achterste stand staan. Voor de bagage is minimaal 300 liter beschikbaar en als de achterbank is omgeklapt kun je 1.146 liter meenemen. De meeste opponenten bieden ongeveer dezelfde ruimte, al doen bijvoorbeeld concerngenoot Sandero en de Skoda Fabia het beter.

120 pk
205 Nm
190 km/h
0,0 s
7,2 (5.3) l/100km
118 g/km
C
22%
€ 14.490
€ 24.293
€ 445 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition

  • Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium

  • Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic

  • Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive

  • Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line

  • Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury

  • Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk

  • Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet

  • 2019 - Renault Clio TCe 100 R.S. Line

  • 2014 - Renault Clio RS Turbo 200 EDC

  • 2013 - Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique Eco2

  • 2013 - Renault Clio TCe 90 Expression

  • 2009 - Renault Clio RS 2.0 16V

  • 2008 - Renault Clio Estate 100 TCE Dynamique

  • 2006 - Renault Clio 1.5 dCi 85 Dynamique

  • 2006 - Renault Clio 1.5 dCi 105 Dynamique Luxe

  • 2006 - Renault Clio V6

  • 2006 - Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe