Volkswagen Nederland

Leusden



Volkswagen Nederland Leusden: Volkswagen

Importeur van Volkswagen

Volkswagen Nederland
Adres: Zuiderinslag 2
3833 BP Leusden
Tel: 033-4949944
Website: http://www.volkswagen.nl


Medewerking verleend bij:

30 juni 2010

2.0 BiTDI 4Motion Trendline

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 4Motion TrendlineWaar een Transporter ophoudt, daar gaat een Amarok verder. Voor professionals met echt ruige arbeid biedt Volkswagen sinds kort een pick-up aan, die de voornamelijk Aziatische concurrentie door middel van meer verfijning moet pareren. Wij werden door Volkswagen uitgenodigd om in het grensgebied van Oostenrijk en Slowakije de nieuwe Amarok zowel on- als offroad eens flink aan de tand te voelen. lees verder >>>


17 april 2012

1.2 TSI Design

Volkswagen Beetle 1.2 TSI DesignDe Kever, wie kent hem niet? Bijna driekwart eeuw is de auto al in productie, tot een tiental jaar geleden in bepaalde markten zelfs in zijn klassieke outfit die relatief maar weinig verschilde van de oorspronkelijke auto uit 1938. Eind vorige eeuw kwam Volkswagen echter met de New Beetle ten tonele; een moderne interpretatie van de klassieker. Een echte hit is dat echter in Nederland niet geweest, na de beginjaren verliep de verkoop zelfs ronduit slecht.lees verder >>>


30 augustus 2013

1.4 TSI DSG Sport

Volkswagen Beetle Cabrio 1.4 TSI DSG SportWe moesten er met z’n allen even op wachten, maar uiteindelijk hebben we deze zomer toch nog van de nodige zonnestralen kunnen genieten. Met de nazomer voor de deur is het een mooi moment om onze eerste kilometers met de nieuwe Volkswagen Beetle Cabrio te maken. Is dit de auto die de nazomerkriebels in onze buik een extra slinger kan geven?lees verder >>>


17 maart 2012

2.0 BlueTDI

Volkswagen CC 2.0 BlueTDI Was dat even schrikken! Als een gedoodverfde degradatiekandidaat die onverwacht aan de top meedoet, zo verraste het anders zo behoudende Volkswagen in 2008 met de bloedmooie [test=338]Passat CC[/test]. Vloeiend gelijnd, gebalanceerd ontworpen, duidelijk geïnspireerd op de [test=597]Passat[/test] van Jan en alleman, maar toch met een heel eigen gezicht. Uiteraard werd de vierdeurs coupé door velen bejubeld als Volkswagens mooiste in jaren. Diezelfde Passat CC is niet meer.lees verder >>>


2 mei 2007

1.4-16V TSI

Volkswagen CrossGolf 1.4-16V TSI Pasadena, Oxford, Orlando, Atlanta, Milestone, Rolling stones, Pink Floyd, Country en Optive. Zomaar een kleine greep uit de lange lijst van de actiemodellen die Volkswagen op de weg heeft gebracht. Auto's die een aantal extra accessoires meekregen, als er iets meer betaald werd. Het is vooral een goede manier om variëteit in de prijslijst te creëren en ook om de kopers het gevoel te geven dat ze een goede deal hebben gesloten.lees verder >>>


6 juli 2010

1.2 TSI DSG

Volkswagen CrossPolo 1.2 TSI DSG De Volkswagen Polo is een volwassen auto. Wellicht is hij voor een compacte auto iets té volwassen. In deze klasse verwacht je iets vrolijks en misschien is de Polo daarvoor iets te serieus. Dat is vanaf nu op te lossen door dan maar de CrossPolo te bestellen. Die is nog net zo volwassen als iedere andere Polo, maar dan met een jeugdige look. Wij konden een rondje met de nieuwe 1.2 TSI maken.lees verder >>>


30 maart 2014

Volkswagen e-Up!  Met de [test=814]Nissan Leaf[/test] als pionier op het gebied van volledig elektrisch aangedreven productieauto's, druppelen de laatste tijd steeds meer EV's de markt op. Door grote belastingvoordelen gingen de [test=900]Tesla's Model S[/test] vorig jaar als warme broodjes over de toonbank. Dát wil Volkswagen ook, maar dan met de A-segmenter Up!. Heeft de E-Up! de potentie heeft net zo'n succes te worden als zijn broertjes met een brandstofmotor?lees verder >>>


3 juni 2011

2.0 TSI DSG Highline

Volkswagen Eos 2.0 TSI DSG HighlineIn navolging van veel concurrenten ging ook Volkswagen in 2006 overstag voor de cabrio met klapdak. Nadat het vier jaar eerder de stekker uit de productielijn van de Golf Cabriolet trok, nam de Eos het stokje van het 'aardbeienmandje' over. Met de Eos zette Volkswagen de aanval in op rivalen als de Astra TwinTop, de Mégane CC en de 307 CC.lees verder >>>


28 augustus 2007

GTI Edition 30 DSG

Volkswagen Golf  GTI Edition 30 DSGEen Porsche Cayenne Turbo, een Bentley Continental GT of een Audi RS4: auto’s die de witte schicht die op de redactie logeerde prima kan bijhouden. Want wát een acceleratiemachine is deze GTI! Waar de eerste Golf GTI aan het eind van de jaren zeventig flinke jongens uit zijn tijd kon pesten, daar kan zijn nakomeling dat in deze tijd.lees verder >>>


5 januari 2009

2.0 TDI Highline DSG

Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline DSGDe inleiding van deze rijtest zou vol kunnen staan met allerlei clichés over de Volkswagen Golf. Ik zou kunnen schrijven over de Golf als maatstaf in deze klasse of dat deze klasse zelfs als ‘Golf-klasse’ wordt betiteld. Ook kan ik een verhaaltje houden over de hoge productiekosten van de Golf V, die de komst van de goedkoper te produceren Golf VI versneld heeft.lees verder >>>


1 januari 2013

2.0 TDI Highline

Volkswagen Golf 2.0 TDI HighlineWaar we bij de introductie van de splinternieuwe [test=774]Toyota Auris[/test] nog spraken van een ware revolutie ten opzichte van zijn voorganger, is er bij de Golf al sinds mensenheugenis een evolutie gaande. Al verschilt elk onderdeel met dat van de [test=489]vorige Golf[/test], nummer zeven in de rij van troonopvolgers is direct herkenbaar als een Volkswagen Golf. Al zijn voorvaders waren succesvol vanaf het prille begin in 1974.lees verder >>>


29 januari 2013

1.4 TSI DSG Highline

Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG HighlineDe Golf. Wat moet je er nog van zeggen? Iedereen kent 'm, iedereen heeft er z'n woordje over klaar. Wat je er ook van vindt, feit is dat de Golf al bijna vier decennia een kaskraker van jewelste is. Door gewoon zichzelf te blijven is de Wolfsburger uitgegroeid tot één van de grootste iconen die de autobranche rijk is. Zonder ergens in uit te blinken, toont de Golf zich op alle fronten een echte allemansvriend. Geen wonder dat er al generaties lang wordt gesproken van de Golf-klasse.lees verder >>>


1 oktober 2011

1.2 TSI

Volkswagen Golf Cabrio 1.2 TSI Toen Volkswagen in 1979 de Golf Cabriolet introduceerde was dit, na de eerste Golf GTI, wederom een trendsetter in zijn klasse. Al snel ontwikkelde de concurrentie "onthoofde" varianten van hun middenklassers om de Golf weerstand te bieden. Het afgelopen decennium was de Golf echter de grote afwezige in het segment van de compacte cabrio’s.lees verder >>>


25 september 2012

2.0 TSI GTI

Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTIHet doek is inmiddels van de zevende generatie afgetrokken en het duurt niet lang meer alvorens we hem ook in ons land op de weg zullen tegenkomen. Toch is één van de leukste versies van de Golf VI, op papier tenminste, nog maar net uitgebracht. Een paar maanden geleden kwam men in de lange Golf-geschiedenis voor het eerst tot het geniale idee om de sportieve GTI te mixen met de dakloze Golf.lees verder >>>


25 maart 2010

DSG

Volkswagen Golf GTD  DSGDeze Golf ziet eruit als een GTI, rijdt bijna als een GTI, maar klinkt niet als een GTI en is bovendien veel zuiniger dan een GTI. Inderdaad: de Golf GTD is terug van weggeweest en geldt weer als het verstandige alternatief voor kilometervreters die eigenlijk naar een GTI lonken. Meer dan 1.000 testkilometers wijzen uit of de GTD zijn belofte als spaarzame en sportieve gran turismo inlost.lees verder >>>


26 juli 2009

2.0 TSI

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI Bouwvakkers, ICT’ers en marketingmanagers. Zij allen delen een aanhoudende begeerte voor één van de meest bekende automobiele afkortingen ooit: GTI. Door de jaren heen is Volkswagens rebelse hot hatch namelijk uitgegroeid tot een echte volksheld. Want qua populariteit scoort hij op de schaal van één tot tien nog steeds een dikke elf! Geen andere gepeperde hatchback roept evenveel emoties, kennis over cijfertjes en borrelpraat op als de GTI.lees verder >>>


15 augustus 2013

2.0 TSI DSG Performance

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG PerformanceWie komt er vandaag z’n bed nog uit voor een auto met 110 pk uit een 1.6’je? Toch schreef Volkswagen daar nog geen veertig jaar geleden geschiedenis mee. De geboorte van de hot hatch was een feit en de GTI groeide uit tot een ware legende. Inmiddels zijn we 38 jaar en zes lichtingen verder en staat er ook van de zevende generatie [test=792]Golf[/test] weer een versie met de magische drielettercombinatie te trappelen van ongeduld.lees verder >>>


7 juli 2009

2.0 TDI 110pk Comfortline

Volkswagen Golf Plus 2.0 TDI 110pk ComfortlineEen kleine vier jaar geleden kwam Volkswagen met een nieuwe variatie op zijn succesvolle Golf. De hoge uitvoering van het succesnummer werd Golf Plus gedoopt. Met de gewone Golf en de ruime Touran dicht naast zich in het Wolfsburgse modellengamma, wist hij evengoed toch ruim 15.000 Hollandse kopers voor zich te winnen. Met name mensen die een wat hogere auto willen gaan rijden, maar een Touran te groot vinden, worden door de Golf Plus prima bediend.lees verder >>>


6 mei 2007

3drs DSG

Volkswagen Golf R32  3drs DSGDe Volkswagen Golf is een veel voorkomend model op Neerlands wegen, met name de TDI diesel uitvoeringen zie je veel. Heb je een snelle GTI dan trekt dat nog niet meteen volle zalen, maar met de R32 heb je toch een redelijk zeldzame verschijning. Volkswagen heeft dan ook geprobeerd om er iets bijzonders van te maken en dat is ze zeker gelukt. lees verder >>>


15 juli 2008

1.4 TSI Sportline Business

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Sportline BusinessTerwijl de vijfde generatie van de Golf al vier jaar op de markt was, kwam Volkswagen vorig jaar met de Golf Variant. Beter laat dan niet, zullen we maar zeggen. Gelukkig is hij technisch en cosmetisch wel helemaal up-to-date. Dankzij noviteiten als de zuinige zeventraps DSG-transmissie en de efficiënte TSI-motoren is de Variant op het gebied van technologie goed bij de tijd.lees verder >>>


17 december 2009

1.4 TSI DSG

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSGNadat de nieuwe Volkswagen Golf op de markt kwam, werd snel daarna ook de Golf Plus voorzien van een nieuwe neus, zodat deze ruimtelijke Golf ook herkenbaar is in het nieuwe familiebeeld. Nu is het de beurt aan de Variant. De basis is overgenomen van de vorige generatie, de nieuwe neus en het interieur komen van de Golf VI. De krachtbronnen die we kennen van de hatchback zijn nu ook leverbaar in de stationversie van deze Volkswagen; twee diesels en vier benzinemotoren.lees verder >>>


13 februari 2014

1.4 TSI 122pk DSG Highline

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG HighlineVolkswagen heeft er een goede gewoonte van gemaakt om de Golf Variant een jaartje later op de markt te brengen dan de hatchback. Alleen de Golf V kwam geen jaar later, maar zelfs vier jaar later. Sinds de Golf III bestaat de stationwagon en is het in ons land een populaire carrosserievariant gebleken. Daarom zal er door menigeen reikhalzend naar de nieuwe ruime Golf zijn uitgekeken.lees verder >>>


19 juni 2011

1.2 TSI Comfortline

Volkswagen Jetta 1.2 TSI ComfortlineDecennialang was de Volkswagen Jetta niets meer of minder dan een Golf met kont en een lel van een bagageruimte. Waar de auto in de States met open armen werd ontvangen, haalden wij Nederlanders er onze schouders voor op. Maar [i]jetzt geht’s los[/i], letterlijk en figuurlijk: de zesde generatie Jetta - alter ego’s Vento en Bora inbegrepen - wordt niet langer als vierdeurs Golf, maar als op zichzelf staand model gepresenteerd.lees verder >>>


18 mei 2013

Comfortline

Volkswagen Jetta Hybrid  ComfortlineAls er één klasse is waar de afgelopen jaren om de gunst van de zakelijke rijder is gestreden, dan is het wel de compacte middenklasse. Waren het eerst enkel de hybrides van [test=76]Honda[/test] en [test=417]Toyota[/test] die voor een lage bijtelling zorgden, later voegden succesnummers als de [test=780]Focus[/test] en - de zeer succesvolle - [test=724]Mégane[/test] zich in de strijd.lees verder >>>


18 juni 2007

3.2 V6 Highline Sport Edition

Volkswagen Multivan 3.2 V6 Highline Sport Edition“Wauw! Wat een dikke bus heb je daar, man!” Dergelijke opmerkingen kreeg ik meer dan eens te horen in de afgelopen dagen. Toen Ben Pon in 1947 in zijn agenda de eerste schetsen voor de Transporter maakte, had hij vast niet kunnen vermoeden dat het pragmatische voertuig zes decennia later zou evolueren tot deze stoere en chique Multivan.

De Multivan is in Duitsland al jarenlang een graag geziene gast op de opritten van de beter gesitueerde families én op de linkse rijstroken van de AutoBahn.lees verder >>>


26 juni 2012

2.0 TSI

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TSI Volkswagen heeft de traditie om van bestaande modellen een zogenaamde ‘Cross’-uitvoering op de markt te brengen. Voor een meerprijs wordt een dergelijk model – zoals de [test=186]Golf[/test] of de [test=521]Polo[/test] – voorzien van kunststoffen beschermstrips, grotere velgen en een verhoogd onderstel. Wat deze auto’s typeert is dat ze pretenderen hun mannetje te staan naast de gebaande paden, al is het eigenlijk een geval van 'wel willen, maar niet kunnen'.lees verder >>>


11 oktober 2008

1.8 TSI

Volkswagen Passat CC 1.8 TSI De naam die deze Passat draagt – CC – klinkt velen bekend in de oren, maar staat deze keer niet voor Coupé Cabriolet. Volkswagen past deze afkorting toe op de derde carrosserievariant van de Passat voor 'Comfort Coupé'. Alleen is de dubbele C nergens op het koetswerk te bespeuren. In het zakelijke segment is deze nieuwe auto een unieke verschijning, zoals ook onderweg werd opgemerkt.lees verder >>>


5 oktober 2007

1.9 TDI BlueMotion Business

Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI BlueMotion BusinessEen strakblauwe hemel, dat is waar de naam “BlueMotion” op slaat en dat is ook precies het doel van de milieuvriendelijkste Volkswagens; door minder vervuiling zorgen voor een schonere lucht. Van de Polo was al enige tijd een ‘blauwe’ uitvoering leverbaar, kortgeleden is daar Passat aan toegevoegd en op de autoshow van Frankfurt zijn ook onder andere de Golf en Jetta als BlueMotion gepresenteerd.lees verder >>>


5 april 2009

2.0 TDI Bluemotion Comfortline

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bluemotion ComfortlineHet reisdoel is der Berliner Hauptbahnhof in het historische centrum van de Duitse hoofdstad. Vanuit Zwolle 1.200 kilometer heen en terug. Een flinke afstand, maar volgens de fabrieksopgave van Volkswagen zou de nieuwe Bluemotion-uitvoering van de Passat het makkelijk moeten kunnen halen op één tank brandstof. In de praktijk blijkt echter dat het opgegeven verbruik vaak moeilijk te realiseren is. Het retourtje Berlijn is een mooie aanleiding voor de proef op de som.lees verder >>>


1 mei 2011

1.6 TDI Comfortline

Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI ComfortlineIn het heetst van de strijd om de gunst van de zakelijke rijder doet Volkswagen al jarenlang goede zaken met modellen als de Polo en de Golf. Ook de Passat is zo’n belangrijk model voor het Duitse merk. Hoewel hij de laatste jaren qua leeftijd langzaam maar zeker de aansluiting met concurrenten als de Mondeo, de Insignia en de Laguna begon te missen, bleef de middenklasser dapper en onvermoeibaar overeind.lees verder >>>


12 maart 2008

V8 Highline Lang

Volkswagen Phaeton V8 Highline LangIn 1999 presenteerde Volkswagen de Concept D op de IAA in Frankfurt. Menig wenkbrauw werd gefronst, want de auto was bedoeld als aanzet tot een frontale aanval op de bestaande topklasse. Een Volkswagen die het moest opnemen tegen de Mercedes-Benz S-Klasse en de BMW 7 Serie, dat was ongehoord. Alleen al daarom zou je de Phaeton als een rijdende mythe kunnen beschouwen.lees verder >>>


19 juli 2011

3.0 TDI Highline Lang

Volkswagen Phaeton 3.0 TDI Highline LangEen tragisch einde van de desolate levensloop van de Volkswagen Phaeton leek onafwendbaar. Na negen productiejaren was de hoop op succes al lang vervlogen en de Phaeton leek op weg naar een langzame en oneervolle dood. De Duitsers legden zich er echter niet bij neer. [i]Totgesagte leben länger[/i] dacht men knarsetandend in Wolfsburg. Walter de'Silva voorzag de Phaeton afgelopen jaar met het nieuwe familiegezicht.lees verder >>>


5 juli 2007

1.4 TDI BlueMotion

Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotionAutorijden wordt tegenwoordig steeds vaker overschaduwd door de klimaatverandering en de milieudiscussie. Veel merken proberen hun steentje bij te dragen aan een schoner milieu, niet in de laatste plaats uit marketingtechnische redenen om een ‘groen’ imago te krijgen. Toyota zet in op een combinatie van elektromotoren en verbrandingsmotoren, BMW is druk bezig met de brandstofcel en Mercedes-Benz ontwikkelt en verfijnt de dieseltechnieken.lees verder >>>


15 september 2009

1.4 Comfortline

Volkswagen Polo 1.4 Comfortline‘Kleine jongens worden groot’, is de slogan die Volkswagen aan de nieuwe Polo verbindt. Dat mogen we heel letterlijk nemen, want de vijfde generatie van dit model meet bijna vier meter in de lengte en 1,70 meter in de breedte. Met die afmetingen zou hij twintig jaar geleden een compacte middenklasser zijn geweest – hij is net zo groot als de Golf II – terwijl het toch echt een auto uit het B-segment is.lees verder >>>


4 maart 2013

1.4 TSI Executive Plus

Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive PlusDe economische [test=513]Polo Bluemotion[/test] heeft Volkswagen geen windeieren gelegd. Als je de compacte troef uit Wolfsburg aan ziet komen, is in Nederland de kans zeer groot dat hij voorzien is van de zwarte, glanzende grille. Met de sportieve evenknie hebben we ook al eens kennis mogen maken. De [test=601]Polo GTI[/test] heeft een formidabele aandrijflijn en is met 180 pk voorzien van een surplus aan vermogen.lees verder >>>


14 juni 2010

1.2 TDI Comfortline

Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI ComfortlineLangzaamaan verschijnt hij in het straatbeeld en we kunnen er maar beter snel aan wennen, want dat gaat de komende tijd meer en meer worden. De nieuwe Polo Bluemotion kent door zijn financiële aantrekkingskracht al flink oplopende levertijden en dealers zien zich al genoodzaakt om eigenhandig Polo’s uit Duitsland te betrekken. Is deze ongekende interesse voor een nieuwe auto terecht?lees verder >>>


16 mei 2011

1.4 TSI DSG

Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG Exact 35 jaar geleden zette Volkswagen de autowereld op z’n kop met de Golf GTI. In een mum van tijd groeide het concept van een compacte auto met een pittige motor uit tot een succesnummer: liefhebbers liepen er massaal warm voor en andere merken namen het concept gretig over.lees verder >>>


13 januari 2009

2.0 TSI DSG Highline

Volkswagen Scirocco 2.0 TSI DSG HighlineEen sportieve wagen waar de namen Giugiaro en Karmann aan verbonden zijn, moet haast garant staan voor succes. Dat was de Scirocco dan ook in de jaren '70. Een half miljoen exemplaren rolden in zeven jaar van de band. De tweede generatie van de sportieve volkswagen was iets minder succesvol, al kwam dat deels doordat de Scirocco vanuit eigen gelederen bestookt werd door de Corrado die gedurende de laatste jaren van de levenscyclus van de Scirocco al leverbaar was.lees verder >>>


7 juni 2010

Volkswagen Scirocco R  Benzineslurpende zescilinders zijn uit en zuinige turbogeblazen viercilinders zijn in. Volkswagen voorzag de snelste Scirocco van de allerkrachtigste versie van de beroemde 2.0 TSI en gaf de auto een elektronisch sperdifferentieel op de vooras. Zodoende werd er ten aanzien van een zespitter met vierwielaandrijving een hoop kilo’s en euro’s bespaard. Kan de R daarmee nog overtuigen als snelste en scherpste Scirocco?lees verder >>>


7 januari 2008

2.0 TDI 4Motion Sport and Style

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Sport and StyleDe late verschijning van een speler in een belangrijk segment is voor Volkswagen niets nieuws. Ook bij de Touran keken de heren uit Wolfsburg liever eerst de kat uit de boom en dat heeft ze toen bepaald geen windeieren gelegd. Vier jaar na het debuut van de Touareg is het tijd voor de Tiguan. Niet een pure moddervreter, zijn kwaliteiten moeten elders gezocht worden. De Tiguan is helemaal getekend volgens de laatste Volkswagen lijnen en kan voor een ieder direct herkend worden.lees verder >>>


25 november 2011

2.0 TSI 4Motion Sport and Style

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4Motion Sport and StyleZodra je onderweg bent met de Volkswagen Tiguan begint het je op te vallen. Het is iets dat Tiguan-rijders onderling bindt. En waardoor je altijd wel even oogcontact met hen hebt. De Tiguan lijkt niet het meest populaire model in het VW-gamma, maar in eigen land, en met name de Alpenlanden, is hij mateloos populair. Wat weten de Nederlandse Tiguan-rijders wat wij niet weten? Wij gingen een paar dagen op stap met een 2.0 TSI 4Motion om de kwaliteiten van deze Volkswagen beter te leren kennen.lees verder >>>


16 september 2007

4.2 V8

Volkswagen Touareg 4.2 V8 "54% koopt een Touareg vanwege zijn uiterlijk, daarom maken we hem liever niet vies." Met deze vorm van zelfspot beëindigt Volkswagen zijn commercial voor de Touareg, waarin een upperclass, op-en-top Brit in zijn vrijetijdskloffie laat zien wat zijn Touareg allemaal zou moeten kunnen.lees verder >>>


11 oktober 2013

3.0 TDI R-Line Edition

Volkswagen Touareg 3.0 TDI R-Line EditionMet de eerste generatie Touareg boorde Volkswagen in 2003 een voor het merk geheel nieuw segment aan. Toch was de auto vanaf het begin populair: de Duitsers zagen er in ons land 3.200 over de toonbank gaan, tot een nieuwe Touareg in 2010 het stokje overnam. Hoewel de markt voor grote SUV's flink onder druk staat, weet ook die huidige generatie zich aardig staande te houden. Tijd om eens te ontdekken hoe zo'n Touareg rijdt.lees verder >>>


16 november 2010

1.2 TSI Trendline

Volkswagen Touran 1.2 TSI TrendlineNa lang de kat uit de boom te hebben gekeken, trad Volkswagen in 2003 met de Touran als één van de laatste grote merken toe tot het midi-MPV-segment. En met succes, want het model heeft het de afgelopen jaren zeer verdienstelijk gedaan. In 2006 kreeg de Touran een tussentijdse opfrisbeurt en onlangs werd ‘ie opnieuw gefacelift. Het design sluit nu weer mooi aan op dat van succesmodellen als de Polo en de Golf. Maar daar houdt de overeenkomst met deze modellen niet op.lees verder >>>


25 juni 2010

2.0 BiTDI DSG Highline

Volkswagen Transporter 2.0 BiTDI DSG HighlineOns land telt bijna 800.000 ZZP’ers en veel van hen gebruiken hun auto voor zowel zakelijke als voor private doeleinden. Bij een dergelijke auto staan dus heel wat criteria op de lijst: representativiteit, voldoende ruimte voor de professionele uitrusting en niet in de laatste plaats moet hij met zijn luxe en zijn rijgedrag een personenauto zoveel mogelijk benaderen.lees verder >>>


2 september 2013

1.0 75 pk automaat High Up

Volkswagen Up 1.0 75 pk automaat High UpTijden veranderen. Lange tijd was de [test=792]Golf[/test] de best verkochte Volkswagen, maar de laatste jaren werkte de kleinere [test=798]Polo[/test] zich op tot lijstaanvoerder. Tot voor kort, want in deze voor kleintjes grootse tijden is het de [test=690]Up[/test] die dapper bovenaan staat in de verkoopstatistieken. Een prestatie van formaat, want z’n voorgangers - de Lupo en de Fox - stonden altijd in de schaduw van hun grotere broers.lees verder >>>


8 maart 2012

75 pk high up!

Volkswagen Up! 75 pk high up!We hebben lang moeten wachten op de Up, maar inmiddels is de jongste telg uit de Volkswagenfamilie in ons land gearriveerd. Nu leent de auto zich uitstekend voor allerlei woordspelingen – zelfs Volkswagen doet er driftig aan mee met zijn studiemodellen - maar uiteindelijk zijn we vooral in één ding geïnteresseerd: hoe goed is de Up? Van alle kanten zijn de ogen op het wagentje gericht.lees verder >>>